28.03.2016

Agent na Warmii, agent na Mazurach

Biura Północ Nieruchomości pojawiły się w marcu w Elblągu i Olsztynie.

Elbląg i Olsztyn – w tych miastach w marcu otwarto nowe biura sieci Północ Nieruchomości. Właścicielem placówki olsztyńskiej jest Elżbieta Tarantowicz, która w swojej firmie planuje docelowo zatrudnić pięciu agentów.
Miasto szybko się rozwija. Bardzo duży rynek deweloperski zwiększy w najbliższym czasie ofertę rynku wtórnego. Klika uczelni w Olsztynie powoduje, że rynek wynajmu mieszkań jest dość stabilny – mówi franczyzobiorczyni.

Otwarcie placówki Północ Nieruchomości w Elblągu Fot. Północ Nieruchomości

Utrzymanie się w branży wymaga dziś świadczenia wysokiej jakości usług. No i liczy się też oczywiście znana marka.
Andrzej Jakliński, dyrektor ds. rozwoju sieci i marketingu PÓŁNOC Nieruchomości .

Dzień po otwarciu lokalu w Olsztynie sieć Północ powiększyła się o biuro w Elblągu. Punkt należy do Katarzyny i Marka Manuszewskich.
Chcemy aktywnie pracować nie tylko na rynku wtórnym, ale również na pierwotnym. W Elblągu pojawiło się wielu deweloperów oferujących własne M – zapowiada Katarzyna Manuszewska.

Łącznie w sieci Północ Nieruchomości działa blisko 50 franczyzowych biur. Ostatnie otwarcie wzmocniły rozpoznawalności marki na północy kraju. Biura pod szyldem Północ Nieruchomości powstają w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Lokal na działalność musi mieć co najmniej 40 m2, a koszt jego dostosowania do standardów sieci sięga ok. 15 tys. zł. Franczyzodawca pobiera opłatę wstępną oraz miesięczne opłaty licencyjne, jednak nie podaje ich do publicznej wiadomości.

Na polskim rynku działa ponad 20 sieci świadczących usługi pośrednictwa na rynku nieruchomości. Do rozwoju branży w ostatnich latach przyczynił się m.in. fakt, iż zniesiony został obowiązek posiadania licencji uprawniającej do wykonywania zawodu agenta nieruchomości.
 Fakt, że nie trzeba już posiadać licencji, by działać na rynku, rozpoczął naturalną selekcję wśród pośredników. Utrzymanie się w branży wymaga dziś świadczenia wysokiej jakości usług. No i liczy się też oczywiście znana marka – mówi Andrzej Jakliński, dyrektor ds. rozwoju sieci i marketingu PÓŁNOC Nieruchomości .