Kolejna lodziarnia wchodzi do gry

Pawilon-lodziarnia o wymiarach 3 na 2,5 m kosztuje 25 tys. zł netto. Jest wyposażony w konserwator do lodów, gofrownicę i ekspres do kawy.
Środa
30.03.2016
Lodowa Kraina startuje z franczyzą. Przedstawiciele marki chcą zbudować sieć pawilonów-lodziarni, w których sprzedawane będą lody gałkowe.
 

Powstała na bazie cukierni „Perełka” marka Lodowa Kraina swoim zasięgiem chce na razie objąć południe kraju: Podkarpacie, Śląsk, Małopolskę. W tej chwili jej lody sprzedawane są w 25 punktach.
– Do tej pory skupialiśmy się na współpracy z partnerami, którzy już prowadzą jakiś biznes, np. cukiernię i chcieli poszerzyć ofertę o nasze lody – mówi Mariusz Urban, odpowiedzialny za rozwój marki Lodowa Kraina. – Od tego sezonu chcemy jednak rozpocząć budowę klasycznej sieci franczyzowej.

Gałki z pawilonu

Lodowa Kraina chce rozwijać się przede wszystkim poprzez sieć pawilonów z lodami, które będą otwarte tylko w sezonie, czyli od maja do końca września. Licencjodawca podpisał umowę z siecią Delikatesów Centrum. Dzięki temu franczyzobiorcy będą mogli postawić swoje pawilony przy tych właśnie sklepach, korzystając z podłączenia do prądu. Oczywiście są też dopuszczalne inne lokalizacje, jeśli franczyzobiorca znajdzie atrakcyjne miejsce, w ruchliwym punkcie, z dostępem do prądu. Pawilon o wymiarach 3 na 2,5 m kosztuje 25 tys. zł netto. Jest wyposażony w konserwator do lodów, gofrownicę i ekspres do kawy. Można jednak zrezygnować z dwóch ostatnich urządzeń, wtedy cena spada o ok. 3,5 tys. zł. Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięcznie franczyzobiorca płaci czynsz za najem powierzchni pod pawilon oraz 300 zł opłaty franczyzowej (tylko w miesiącach, gdy trwa sprzedaż), która jest przeznaczana głównie na pokrycie kosztów obsługi konserwatorskiej pawilonu i sprzętu.
– Lody dostarczamy raz w tygodniu. Zamówienia zbieramy dzień przed dostawą, by produkt był świeży. Dlatego też na razie koncentrujemy się tylko na południowej Polsce, bo do pozostałych regionów kraju trudno byłoby nam dostarczyć towar z dnia na dzień – tłumaczy Mariusz Urban.

Z Lodową Krainą można nawiązać też współpracę franczyzową w innych formatach. Możliwe jest uruchomienie wyspy handlowej w galerii (jej koszt to także 25 tys. zł) oraz lokalu stacjonarnego (tutaj wysokość inwestycji jest obliczana indywidualnie). Franczyzodawca nadal jest też otwarty na współpracę z partnerami, którzy już prowadzą punkt gastronomiczny i chcą dodatkowo sprzedawać w nim lody. Na wstawienie do lokalu konserwatora trzeba przeznaczyć 5 tys. zł.

Na polskim rynku franczyzowym jest wiele „lodowych” sieci, chociażby Lody Bonano, Lodostrefa czy Lodolandia. Czy jest miejsce dla nowych punktów?
– Owszem, konkurencja jest spora – przyznaje Mariusz Urban. – Jednak większość sprzedaje lody świderki, które już chyba zaczynają przejadać się Polakom. My mam lody gałkowe, których podaż na rynku jest mniejsza. To jest nasz wyróżnik, plus oczywiście świeże krajowe produkty, z których korzystamy.


ZOBACZ W KATALOGU

7th Street - Bar&Grill
A.Blikle
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
CoffeeFeel
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Columbus Coffee
Cools
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Fabryka Pizzy
Felix Chicken
Fornetti
Fresh Gelato
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Kebab King
Kiełbaskowo
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Mangatto
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Los Tacos
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meat & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niko Spaghetti Bar
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Dominium
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Rybkodajnia
Sbarro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
Tutti Santi
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Yogo Factory
Zapieksownia
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Z ogórem czy bez?

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Hand Roll Tsuru Sushi co myślicie ?

Witam czy ktoś miał styczności z tym konceptem ?Ktos prowadzi taki punkt ?Lub posiada jakieś spostrzeżenia po spotkaniu z przedstawicielami tego konceptu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018