16.04.2016

Moda pod okiem franczyzodawcy

Franczyzobiorcy Scotfree mogą liczyć na dostawy towaru co najmniej raz w tygodniu.

Większość właścicieli marek odzieżowych w swoich strategiach nieustannie wykorzystuje franczyzę. Jak wynika z „Raportu o franczyzie w Polsce 2016”, branża odzieżowa jest trzecią (po gastronomii i branży spożywczej) pod względem liczebności systemów franczyzowych. Na koniec ubiegłego roku na rynku działało 151 konceptów modowych – o trzy więcej niż w 2014 roku. Liczba jednostek  franczyzowych zbliżyła się natomiast do 3,7 tys. 

Wnętrze sklepu Scotfree Fot. Scotfree

Inwestycja we własny sklep Scotfree wymaga ok. 100 tys. zł. Powinna zwrócić się w ciągu roku.

Scotfree działa na rynku od 1995 roku. Jest więc zatem jedną z bardziej doświadczonych marek w branży, choć dopiero od niedawna rozpoczęła intensywne poszukiwanie franczyzobiorców. Oferta marki skupia się głównie na modzie męskiej, choć nie brak w niej też propozycji dla pań. Zgodnie z zamysłem projektantów, ubrania Scotfree są wytwarzane z dobrych jakościowo materiałów i charakteryzują się oryginalnym wzornictwem.

Sieć Scotfree liczy obecnie 20 sklepów, z czego siedem to punkty franczyzowe. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Rzeszowie i Białymstoku. Franczyzodawca stawia na lokalizacje w galeriach handlowych.
 Nowopowstające galerie zachęcają do otwarć. W najbliższym czasie planujemy uruchomić dwa kolejne salony w Warszawie – zapowiada Kuba Lepieszkiewicz z sieci Scotfree.

Franczyza Scotfree opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zatowarowania, a jego przychód stanowi ustalana indywidualnie prowizja od zrealizowanej sprzedaży. Franczyzodawca zapewnia dostawy towaru przynajmniej raz w tygodniu, a także wsparcie kierownika regionalnego.
Franczyzobiorca decydujący się na współpracę musi natomiast ponieść koszty związane z adaptacją lokalu pod nasze wymagania. Orientacyjny koszt urządzenia lokalu monobrandowego o powierzchni 100 m2 wymaga kwoty do 100 tys. zł. Inwestycja powinna zwrócić się w ciągu roku – mówi Kuba Lepieszkiewicz.

Marka Scotfree jest też dostępna dla przedsiębiorców, którzy chcą wzbogacić ofertę swoich sklepów multibrandowych. W tym przypadku koszt przygotowania tzw. kornera sięgnie ok. 10 tys. zł. W takim modelu z siecią Scotfree współpracuje ponad 90 sklepów w Polsce.