Wsłuchując się w głosy płynące z rynku oraz analizując sugestie naszych obecnych i potencjalnych partnerów, stworzyliśmy koncept franczyzowy oparty o cztery formy współpracy.
Radosław Charubin, właściciel marki Lody Bonano
Niedziela
08.05.2016
„Lodowy” rynek wciąż jest nienasycony – mówi Radosław Charubin, właściciel marki Lody Bonano.
 

Z roku na rok przybywa konceptów, które proponują „lodowy” biznes. Czy nie robi się już zbyt ciasno w tej branży?
U progu lata na rynku – jak co roku z resztą – pojawia się wiele nowych lodziarni. My jednak jesteśmy spokojni o swoją pozycję. Sieć Lody Bonano od lat dynamicznie się rozwija, systematycznie zwiększając liczbę miast i lodziarni, w których dostępne są nasze produkty. Szacujemy, że w szczycie obecnego sezonu pod naszym szyldem będzie działało łącznie 270 punktów. W 2015 roku było ich o ok. 40 mniej, co pokazuje, że rynek wciąż pozostaje nienasycony i jest dostatecznie dużo miejsca dla podobnych przedsięwzięć w wielu miejscach kraju. Warto też dodać, że wraz z rozwojem sieci duży nacisk kładziemy również na wsparcie samej marki Lody Bonano. Ogólnopolskie kampanie reklamowe, stała obecność w mediach, liczne atrakcje dla klientów i ciekawe akcje promocyjne – wszystkie te działania podnoszą rozpoznawalność naszej marki, tym samym zwiększając szanse na sukces nowych lodziarni.

Jakie opcje współpracy mają do wyboru Państwa franczyzobiorcy?
Wsłuchując się w głosy płynące z rynku oraz analizując sugestie naszych obecnych i potencjalnych partnerów, stworzyliśmy koncept franczyzowy, oparty o cztery formy współpracy. Pierwsza z nich to sprzedaż lodów we własnym lub wynajętym lokalu o powierzchni od 10 do 25 m2. Rozwiązanie to dedykowane przede wszystkim jest dla osób niemających doświadczenia w branży gastronomicznej lub spożywczej. Preferujemy przy tym lokalizacje w centrum miasta, przy głównej ulicy, przy deptaku – czyli wszędzie tam, gdzie panuje duży ruch pieszych. Drugi typ to lodziarnia w istniejącym już miejscu, z wykorzystaniem jak najmniejszej powierzchni lokalu (od 3 m2). Jest to wariant dla osób posiadających np. pizzerię, restaurację, bar, sklep spożywczy itp. chcących poszerzyć swój asortyment o lody świderki. Wymagany jest przy tym lokal z możliwością montażu okienka sprzedażowego. Trzecie rozwiązanie, czyli wyspa lodowa, umożliwia całoroczną sprzedaż lodów. Do tego niezbędne jest miejsce w galerii handlowej o powierzchni ok. 8 m2. Ostatni model współpracy to lodobusy, czyli mobilne lodziarnie, które można przemieszczać w dowolne miejsca przy pomocy zwykłego samochodu osobowego.

Czy w tym sezonie wprowadzacie jakieś nowości do oferty franczyzowej?
Przygotowaliśmy nową wersję lodobusa. Od tego roku, oprócz opcji standardowej, oferujemy franczyzobiorcom także lodobus premium. W tej wersji zwykła identyfikacja wizualna zastąpiona została gładkim, odpornym na zginanie, lekkim materiałem elewacyjnym. Dzięki temu uzyskaliśmy ekskluzywny wygląd, który z pewnością spełni nawet najbardziej rygorystyczne wymogi odnośnie reklamy zewnętrznej. Wariant ten skierowany jest np. do miast o wysokich wartościach historycznych, w których określony obszar objęty został wpisem do rejestru zabytków. Co istotne, lodobus z pełnym wyposażeniem można kupić lub – to również tegoroczna nowość – wydzierżawić na czas trwania sezonu (minimum 5 miesięcy).

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


POPULARNE NA FORUM

Subway podsumowuje rok

Szczerze Państwu współczuje, dziękuję za informacje i życzę zdrowia

2 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Wynajem kelnerów

Witam Co myślą Państwo o biznesie "wynajem kelnerów" do różnych lokali gastronomicznych (głównie myślę tutaj o hotelach gdzie ciągle potrzebują pracowników do...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jedzenie na zamówienie

Warto mieć na uwadze firmę, która trudni się produkcja jak i sprzedażą warzyw świeżych, jak również przetworzonych. My do firmy zamawiamy do tej- www.intermaxphu.pl ....

19 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jedzenie na zamówienie

Jeśli chodzi o pizzę nic nigdy nie przebije pizzerii Amar! Ich pizza na dowóz w Bydgoszczy to najlepszy fast food w mieście. Lubię spotkać się ze znajomymi i zjeść...

19 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
Subway podsumowuje rok

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

2 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Subway - kanapki

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

45 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Jak można sobie pozwolić na taką opcję to dlaczego nie? Po zmianie pracy nie miałam kompletnie czasu na gotowanie bo ilosć obowiązków mnie przytłoczyła, ale chciałam...

52 wypowiedzi
ostatnia 15.04.2018
Strona internetowe dla gastronomii i cateringu

Ciekawe propozycje daliście na temat asortymentu gastronomicznego. Nie jest to łatwy dział i są dość spore różnice cenowe i jakościowe. Według mnie w tej branży...

39 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2018
zobacz więcej na forum