Wakacje.pl zrzeszają obecnie trzy własne i 80 franczyzowych salonów sprzedaży w całej Polsce. Dwa z nich - w tym widoczne na zdjęciu biuro w Żyrardowie - powstały w tym roku, trzy kolejne są w trakcie uruchamiania.
Środa
04.05.2016
We własne biuro podróży w sieci Wakacje.pl trzeba zainwestować 22 tys. zł netto. Jest kilka miast, w których franczyzodawca szczególnie intensywnie szuka partnerów.
 

Zagrożenie terroryzmem, które coraz mocniej dotyka cały świat, niektórych zniechęca do dalekich podróży i wyjazdów wakacyjnych. Egipt i Tunezja, dotychczas ulubione, bo też najtańsze, urlopowe kierunki Polaków, już od jakiegoś czasu tracą na popularności. W niektóre biura podróży uderzyło to bardzo mocno, bo właśnie wycieczki do tych państw stanowiły zdecydowaną większość ich oferty. Czy w związku z tym branża turystyczna to dziś dobry pomysł na biznes? Franczyzodawca Wakacje.pl przekonuje, że tak.
– Turystyka jest branżą wrażliwą na wiele czynników: politycznych, ekonomicznych, społecznych, a nawet atmosferycznych. Mieliśmy w branży upadłości biur podroży, teraz świat przygląda się z uwagą kwestii bezpieczeństwa – przyznaje Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl. – Ale my mamy w portfolio ponad 100 touroperatorów i w związku z tym bardzo szeroką ofertę. Nasi klienci mogą „przesiąść się” na inny kierunek, jeśli obawiają się jechać do Tunezji czy Egiptu. W tej chwili na szczycie rezerwacji są Grecja, Hiszpania i Bułgaria. Generalnie, w porównaniu z ubiegłym rokiem, nasza sprzedaż jest wyższa.

Franczyzobiorca poszukiwany

Wakacje.pl zrzeszają obecnie trzy własne i 80 franczyzowych salonów sprzedaży w całej Polsce. Dwa z nich powstały w tym roku, trzy kolejne są w trakcie uruchamiania.
– Przede wszystkim skupiamy się na uruchamianiu salonów w nowych lokalizacjach. Jeśli jednak już działające na rynku biura agencyjne spełniają kryteria i widzimy potencjał na owocną współpracę po obu stronach, również przyłączamy je do sieci – tłumaczy Wioletta Zarzycka.

W tej chwili sieć szczególnie intensywnie szuka franczyzobiorców w kilkunastu miastach: w Poznaniu, Łodzi, Kielcach, Zabrzu, Rudzie Śląskiej, Opolu, Zielonej Górze, Kaliszu, Pile, Lubinie, Głogowie, Koninie, Suwałkach, Słupsku i Łomży. Generalnie sieć rozwija się w miejscowościach powyżej 30 tys. mieszkańców.

Koszt inwestycji w biznes to wydatek mniej więcej 22 tys. zł. netto. Na tę kwotę składają się aranżacja wnętrza i umeblowanie, wizualizacja zewnętrzna oraz pakiet startowy, w tym zestaw gadżetów reklamowych i odzież służbowa. Nie ma opłat licencyjnych ani marketingowych, ani przy otwieraniu biura, ani w trakcie współpracy.
– Udzielamy franczyzobiorcom szerokiego wsparcia. Już na początku przy wyborze lokalu, jego aranżacji oraz doborze umów z organizatorami turystyki – wylicza Wioletta Zarzycka. – Przy podjęciu współpracy przeprowadzamy obowiązkowe szkolenia dla właścicieli i pracowników z zakresu obsługi naszego autorskiego systemu CRM, marketingu, sprzedawanych w sieci usług dodatkowych oraz systemów rezerwacyjnych. Prowadzimy również kampanie reklamowe na skalę ogólnokrajową, o bardzo szerokim zasięgu, w tym w najpopularniejszych programach telewizyjnych.

A co z problemem sezonowości? Czy poza wakacjami agenci sprzedający ofertę turystyczną mogą liczyć na godziwy zarobek?
– Turystyka to branża sezonowa, a szczyt zakupów wycieczek przypada na okres wakacyjny – przyznaje Wioletta Zarzycka. – Jednak od wielu sezonów sprzedaż ofert letnich rozpoczyna się już nawet we wrześniu poprzedniego roku. Od listopada na rynku są obecne katalogi letnie wszystkich organizatorów. Biura aktywnie działające generują duże obroty również w okresie zimowym, tj. od listopada do marca, sprzedając wycieczki, które odbędą się w najbliższe wakacje. Na rynku jest też coraz większa oferta wyjazdów egzotycznych, które przypadają głównie na zimę. Dzięki temu nie ma już obecnie tak dużych dysproporcji pomiędzy sezonem zimowym a letnim, jeśli chodzi o obroty biura podróży.


POPULARNE NA FORUM

Domki nad Jeziorem

Witam, mam taki pomysł aby zakupić kawałek działki nad jeziorem z linią brzegową i postawić 4 domki drewniane plus do tego altanki , 2 domki z sauną. Do tego jakiś...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Można pomyśleć o agroturystyce, ten rynek się rozwija. Ludzie coraz częściej wybierają gospodarstwa agroturystyczne niż duże hotele. Jakbyście szukali ładnych...

11 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Mądry Polak po szkodzie. Jak czytam wpisy na temat Rent a Car/Flex car sp. z o.o. to żałuję że nie poświęciłem tej witrynie/forum uwagi wcześniej. Lotnisko Gdańsk...

33 wypowiedzi
ostatnia 06.10.2018
Bogaci otwierają hotele

This is a great post. I like this topic. free pc games

13 wypowiedzi
ostatnia 06.10.2018
Hotelik

Zdecydowanie warto! Dobrze zadbać o odpowiednią lokalizację, jak np. ten hotel w gdańskim centrum, który znajduje się w naprawdę fantastycznym miejscu. Dla mnie...

27 wypowiedzi
ostatnia 28.09.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Ciekawym pomysłem są też apartamenty na wynajem. Od roku mam dwa takie w Krynicy-Zdrój http://www.apartamentykrynicazdroj.eu/ Goście są głównie w sezonie zimowym i w...

11 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Warto poczytać o podstawowych błędach w obsłudze gościa hotelowego - http://www.chart.pl/news/bledy-w-obsludze-goscia-hotelowego/. Z pewnością przyda się to hotelarzom.

11 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Jeśli nadal jesteś zainteresowany, daj znać jak można się z Tobą skontaktować. Mam do sprzedania działający pensjonat w Krynicy-Zdrój.

11 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018