25.05.2016

Nowy szef w Złotych Łukach

McDonald’s Polska ma nowego prezesa. Został nim Adam Pieńkowski, związany z firmą od 10 lat. Czy to oznacza rewolucję w polskiej sieci?

Nowy szef McDonald' Polska jest absolwentem wydziału marketingu i zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przed 2006 rokiempracował w Levi’s Poland i Kraft Food, Inc., zajmując różne stanowiska w działach marketingu na poziomie rynku polskiego i w strukturach międzynarodowych. Karierę w McDonald's rozpoczął od działu marketingu, w którym po dwóch latach pracy awansował na stanowisko dyrektora. W 2013 roku przeszedł do McDonald’s Niemcy, gdzie odpowiadał za budowanie strategii marketingowej. Do Polski wrócił z początkiem września ubiegłego roku. Nadzorował pracę działów marketingu, business insight, operacyjnego i digital. Teraz stanął na szczycie polskiego oddziału światowego giganta fast foodowego.
– Przejmuję zarządzanie firmą, która jest w znakomitej kondycji. Moim zadaniem będzie utrzymanie długoterminowego stabilnego rozwoju i pozytywnych wyników biznesowych McDonald’s Polska – deklaruje Adam Pieńkowski. – Jako osoba, która pracowała w marketingu w różnych branżach, od przeszło 20 lat stawiam na budowanie zaufania do marki i postrzegania McDonald’s jako firmy nowoczesnej i otwartej na nowe zachowania konsumentów, nowe trendy. Satysfakcja gości jest dla mnie kwestią równie priorytetową. Niezależnie od indywidulanych upodobań nasi goście powinni czuć, że w naszej ofercie znajdą to, co lubią, podane tak, jak lubią. McDonald’s jest i będzie marką ludzi – naszych gości oraz naszych franczyzobiorców, partnerów biznesowych i pracowników. Tkwi w nich wszystkich ogromny potencjał. Ten ludzki wymiar naszej działalności ma dla mnie kluczowe znaczenie.

Adam Pieńkowski, prezes McDonald's Polska Fot. McDonald's Polska

Nowy prezes McDonald’s Polska jest związany z firmą od 10 lat.

Dotychczas szefem polskiego McDonaldsa był Kristof Hanko. Czemu odszedł ze stanowiska?
– To nie jest żadna rewolucyjna zmiana czy działanie kryzysowe, ale raczej naturalna sukcesja – zapewnia Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska. – Wynika też z dalszych planów zawodowych poprzedniego dyrektora generalnego, który nadal będzie związany z marką McDonald's.

Co o zmianie na fotelu prezesa sieci mówią franczyzobiorcy? Nastroje są pozytywne i raczej nikt nie spodziewa się rewolucji.
Nowy prezes jest związany z McDonald's od 10 lat i bardzo dobrze zna specyfikę firmy. Nie podejrzewam, żeby chciał wprowadzać istotne zmiany we współpracy z franczyzobiorcami. Zwłaszcza, że ta współpraca wygląda nieźle, podobnie jak wyniki spółki w Polsce. Adam Pieńkowski ma dobre relacje z właścicielami restauracji. Myślę, że możemy spodziewać się kontynuacji obecnej strategii rozwoju sieci w kraju mówi Tadeusz Staśkiewicz, franczyzobiorca pięciu restauracji McDonald's.