Woda z dostawą do domu
Z raportu przez PBS na zlecenie organizacji "Woda w domu i w biurze” wynika, że przeciętny Polak wypija dziennnie ok. 1 litra wody. 80 proc. z nas spożywa jej jednak za mało w stosunku do dziennego zapotrzebowania organizmu, a 1 na 10 Polaków wody nie pije w ogóle. W 2014 roku kupiliśmy 3,4 mld litrów wody – o 1,2 mld litrów więcej, niż napojów gazowanych. Eksperci spodziewają się, że już za dwa lata jej spożycie będzie w Polsce wyższe niż piwa (obecnie na topie wśród wszystkich trunków). Z badania Gfk Polonia wynika, że przeciętna polska rodzina kupuje rocznie średnio 98 litrów wody gazowanej, wydając na ten cel mniej więcej 80 zł.
Na takim rynku swoją sieć buduje marka Pierrot. Producent wody butelkowanej działa na rynku od 1991 roku, ale dopiero od niedawna udostępnia swój przepis na biznes w formie licencji franczyzowej. Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klient może je nabyć tylko od lokalnego dystrybutora, którymi są właśnie franczyzobiorcy.
- Klientów pozyskuje się za pomocą promocji door-to-door (sprzedaż bezpośrednia – przyp. red.) w przyznanym na wyłączność rejonie. Franczyzobiorca prowadzi akcję promocyjną w kolejnych częściach przyznanego rejonu, np. na osiedlach. Po degustacji klient decyduje się na stałą współpracę – tłumaczy Robert Płuciennik, właściciel marki.
Odbiorcami produktów Pierrota są przede wszystkim klienci indywidualni, którym woda dostarczana jest do domu. Wśród klientów nie brak jednak i firm – zakładów usługowych, gastronomicznych, hotelarskich i innych, kupujących wodę do biura.
W maju 2015 roku z siecią Pierrot współpracowało 18 franczyzobiorców. Dziś jest ich 35 – niemal dwa razy więcej. Zachętę dla przedsiębiorców stanowią niskie wymagania co do kwoty inwestycji. Franczyzobiorcą może zostać każda osoba, która chce prowadzić własny biznes i posiada odpowiedni kapitał potrzebny na start czyli 28 tys. zł. Ponadto należy posiadać powierzchnię magazynową oraz samochód dostawczy do 3,5 t.
- Dystrybutorzy prowadzą oddziały w miastach różnej wielkości: dużych, takich jak Warszawa, Wrocław, czy Poznań, ale też średnich i małych, takich jak Ełk, Działdowo, Mława. W przypadku największych miast dystrybutorzy skupiają się na obrzeżach. Wielkość miejscowości nie jest jednak kluczowa w tym modelu dystrybucji – tłumaczy Robert Płuciennik.
Franczyzodawca nie podaje wysokości marż, na jakie mogą liczyć franczyzobiorcy, ale przekonuje, że rentowność jest „satysfakcjonująca, nawet przy ostrożnych założeniach”.
- Cenę ustalamy wspólnie, indywidualnie dla każdego franczyzobiorcy i jest ona stała dla wszystkich klientów. Obserwując rozwój franczyzobiorców sądzę, że zyskowność tego biznesu jest na średnim poziomie. Dobrze prowadzony oddział osiąga stabilną sprzedaż po roku – mówi Płuciennik.
Pierrot przed uruchomieniem nowego regionu bezpłatnie szkoli franczyzobiorcę. Szkolenia obejmują głównie dwa obszary – prowadzenie ewidencji działalności (zarządzanie bazą klientów i opakowań, rejestrowanie i analiza sprzedaży) oraz praca w terenie z kierowcą-sprzedawcą (pozyskiwanie i obsługa klientów).
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Największe marki rynku spożywczego pojawią się w Pałacu Kultury i Nauki 19-21 października, na tegorocznych Targach Franczyza.
Marka Pierrot szuka franczyzobiorców w różnych regionach Polski. Jakie są warunki współpracy?
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....