Nowym prezesem ITM Polska został Jérôme Laxalt, związany z grupą od 2000 roku. Jest członkiem Zarządu ITM Entreprises oraz szefem Promex, struktury zajmującej się pozyskiwaniem finansowania zewnętrznego dla powstających i istniejących sklepów. Prowadzi też własny supermarket Intermarché w Gazinet-Cestas.
Piątek
10.06.2016
Grupa Muszkieterów ma nowe kierownictwo. Zapytaliśmy, czy roszady w zarządzie będą mieć wpływ na działalność franczyzobiorców.
 

Po dwóch i pół roku z funkcją szefa polskiej Grupy Muszkieterów pożegnał się Patrick Renault. Nowym prezesem ITM Polska został Jérôme Laxalt, związany z grupą od 2000 roku. Jest członkiem Zarządu ITM Entreprises oraz szefem Promex, struktury zajmującej się pozyskiwaniem finansowania zewnętrznego dla powstających i istniejących sklepów. Prowadzi też własny supermarket Intermarché w Gazinet-Cestas.

To jednak nie koniec zmian na kierowniczych szczeblach grupy. Funkcję prezesa spółek SCA PR Polska, MGI Polska oraz Baza Poznańska objął z kolei Jacques Schubert. Dobrze zna specyfikę polskiego rynku i grupy, bo w latach 2006-2010 pełnił funkcję prezesa ITM Polska. W grupie działa od 1987 roku, prowadzi swój sklep Intermarché w Bourbourg.

Organizacja w nowym wydaniu

Zmiany personalne przygotowują do wprowadzenia nowej organizacji w Grupie – nie tylko w Polsce, ale we wszystkich krajach, w których obecni są Muszkieterowie. Grupa Muszkieterów w Europie rozwijała się wcześniej w oparciu o strukturę geograficzną – każdy kraj, ze wszystkimi zaadaptowanymi do lokalnego rynku szyldami Grupy, stanowił jedną z jednostek międzynarodowej organizacji i traktowany był jako całość.  W obecnej strukturze, owe jednostki budujące Grupę, tworzone są przez międzynarodowo zrzeszone spółki, odpowiadające w poszczególnych krajach za daną gałąź działalności Muszkieterów, tj. branżę spożywczą, dom i ogród, restauracyjną i motoryzacyjną.
Ta forma organizacji Grupy została już wprowadzona we Francji oraz w Portugali i Belgi – tłumaczy Philippe Jammes, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. Dobrze się sprawdziła, dlatego restrukturyzację przechodzi ostatni kraj, w którym działają obecnie Muszkieterowie, czyli Polska. Zmiana struktury Grupy Muszkieterów w Polsce nie będzie miała wpływu na działalność pojedynczych właścicieli sklepów należących do sieci i nie powinna być dla nich zauważalna.

Muszkieterowie podkreślają, że wymiana prezesa nie ma związku z osiągniętymi w ubiegłym roku wynikami finansowymi.
W 2015 roku obroty Intermarché w Polsce wzrosły o 3 proc. zaś dla Bricomarché aż o 26 proc. w ujęciu rok do roku. To bardzo dobre wyniki, szczególnie biorąc pod uwagę trudne warunki rynkowe, a zwłaszcza deflację oraz kontynuowaną od kilku lat agresywną wojnę cenową wśród sieci sklepów wielkopowierzchniowych. Nasz wzrost ma solidne podstawy związane z ciągłym rozwojem punktów sprzedaży – mówi Philippe Jammes.

Strategia wciąż aktualna

W 2014 roku Grupa Muszkieterów rozpoczęła realizowanie strategii o nazwie CAP2020, w ramach której zaplanowane wydatki inwestycyjne na poziomie 6 mld zł. Przedstawiciele grupy podkreślają, że zmiany w zarządzie nie oznaczają chęci odejścia od obranego przed dwoma laty kursu.
 Głęboko wierzymy w możliwości związane z intensywnym rozwojem naszych sieci. Opracowaliśmy ambitną strategię Polska CAP2020 właśnie dlatego, że myślimy perspektywicznie. Przejmujemy obecnie kolejne lokalizacje po sieci Nomi. Szukamy stale możliwości rynkowych, aby wzmocnić naszą pozycję i przybliżyć się do celów roku 2020. Cały czas zgłaszają się do nas potencjalni franczyzobiorcy zainteresowani otwarciem sklepu Intermarché czy Bricomarché. Taka forma działalności zapewnia wiele korzyści i zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo funkcjonowania w niepewnych i trudnych warunkach rynkowych. Wszystko to pozwala nam wierzyć, że zrealizujemy założone sobie cele – zarówno dzięki przejęciom, jak i rozwojowi organicznemu – mówi Philippe Jammes, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 130 Bricomarché.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.