Ewa Minge daje przykład

Salony Femestage Eva Minge powstają w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Obecnie jest ich 18.
Czwartek
16.06.2016
Marka Femestage Eva Minge odpowiada za połowę wzrostu powierzchni sieci grupy Esotiq & Henderson w ostatnich 12 miesiącach. Ale inwestycje kosztują.
 

W skład odzieżowej grupy Esotiq & Henderson wchodzą 253 salony marki Esotiq, 18 salonów Femestage Eva Minge i dwa salony Eva Minge. Marka Esotiq na rynku jest od 2006 roku, a w ofercie ma przede wszystkim damską bieliznę, ale także koszulki, piżamy, szlafroki i stroje kąpielowe. I choć to brand o największej liczbie sklepów w grupie, to w ostatnim czasie przyrosty powierzchni sklepowej Esotiq & Henderson zawdzięcza marce stworzonej przy współpracy ze znaną projektantką – Evą Minge. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w drugim kwartale 2015 r., marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w pierwszym kwartale 2016 r. marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł, a łączna sprzedaż w sklepach wszystkich marek sięgnęła 29,6 mln zł (o jedną piątą więcej, niż przed rokiem).

Eva Minge sprzedaje licencję

Femestage to casualowa marka dla kobiet, wywodząca się z Domu Mody Eva Minge. Najbardziej rozpoznawalna w świecie polska projektantka pełni w sieci rolę dyrektora kreatywnego. Salony Femestage stylizowane są na wzór autentycznego zaplecza pokazu mody. Twórczyni konceptu przyznaje, że współpraca z grupą Esotiq& Henderson pozwoliła jej marce zrobić duży krok do przodu.
– Cały czas mam dużo do powiedzenia w firmie, ale otoczyłam się specjalistami po to, żeby korzystać z ich pomocy – tłumaczyła w wywiadzie dla miesięcznika Własny Biznes Franchising.

Franczyza Femestage, podobnie jak Esotiq, opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie musi angażować swojego kapitału w zakup towaru, a jego zarobek stanowi prowizja od sprzedaży – na stałym poziomie przez cały okres obowiązywania umowy franczyzowej. Salony powstają w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca musi zainwestować w remont sklepu i dopasowanie go do standardów franczyzodawcy. Koszty sezonowych wyprzedaży, działań marketingowych i kampanii reklamowych leżą natomiast po stronie franczyzodawcy.

Inwestycje kosztują

Grupa Esotiq&Henderson w pierwszym kwartale co prawda powiększyła przychody i sieć sprzedaży (tę drugą o 30,6 proc.), ale inwestycje w nowe otwarcia obciążyły wynik spółki. Strata grupy sięgnęła 2,9 mln zł. Rok wcześniej wynik wyszedł na zero, ale nie działała wówczas jeszcze sieć Femestage.
– Ekspansja sieci Femestage oraz Esotiq kosztuje i ma istotny wpływ na wynik netto. Spółka Esotiq Germany (tam działają trzy sklepy marki – przyp. red.) też jest na wczesnym etapie rozwoju i nie przynosi jeszcze zysków. Uważamy jednak, że warto inwestować w odzież i rozwój w Polsce i w Niemczech – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Spadła też sprzedaż grupy w przeliczeniu na metr kwadratowy – z 597 zł na 571 zł. 
– Spadek sprzedaży na metr kwadratowy o 4,2 proc. wynika ze znaczącego wzrostu nowych sklepów, które jeszcze nie zdążyły zaistnieć w świadomości klientek. Musimy poczekać zwykle kilka miesięcy, aby zbudować bazę stałych klientów i wtedy ten wskaźnik zacznie się poprawiać. Naszym sposobem na wzrost są nowe różnorodne kolekcje oraz rozszerzanie asortymentu w salonach Esotiq i Femestage Eva Minge. Nowa kolekcja Femestage jesień/zima 2016 zebrała bardzo dobre recenzje podczas pokazu na kwietniowym Fashion Week Poland w Łodzi – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. – Obserwujemy dalszy spadek klientów odwiedzających galerie handlowe, czyli tzw. trafficu, ale dzięki skutecznym działaniom sprzedażowym wartość średniego paragonu w I kwartale wzrosła o 5,9 proc. – dodaje prezes Skrzypek.

Rośnie też sprzedaż grupy Esotiq & Henderson w Internecie. Spółka posiada obecnie dwa sklepy internetowe w Polsce: e-sklep Esotiq (od kwietnia 2014 r.) oraz e-sklep Femestage (od kwietnia 2015 r.). Produkty grupy dostępne są też na platformach multibrandowych: Esotiqi Femestage na Modne Zakupy, a Femestage i Eva Minge na Mostrami.pl. Od kwietnia 2015 r. działa też sklep internetowy marki Esotiq w Niemczech.


POPULARNE NA FORUM

Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

Moim zdaniem ubrania dla nowoczesnych mężczyzn powinny być w stylu klasycznym. Nigdy nie wychodzą z mody, a mężczyzna wygląda super w koszuli i spodniach. Bardzo wiele...

31 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

I constantly spent my half an hour to read this weblog’s content all the time along with a cup of coffee. custom retail boxes

52 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Może zastanów się nad otworzeniem sklepu na [url=https://allegro.pl/]allegro[/url] Mniejsze ryzyko.

75 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Hurtownik - opinie

Wonderful article, thanks for putting this together! This is obviously one great post. Thanks for the valuable information and insights you have so provided here. my gmail login

17 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2018
Hurtownik - opinie

Get connect with HP Support Number 1 (844) 577-2999 to Find the solution best for HP Printer Support,HP Computer support ,HP Laptop Support ,HP Scanner Support , HP Tablet...

17 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2018
Hurtownik - opinie

Get connect with Apple Support Number 1 (844) 577-2999 to Find the solution for Apple MacBook , Apple MacBook Pro,Apple MacBook Air ,Apple Mac OS X , Apple Mac Mini , Apple...

17 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2018
Hurtownik - opinie

I wish more authors of this type of content would take the time you did to research and write so well. I am very impressed with your vision and insight. Minimize taxes

17 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
wiosenne kurtki damskie

Piękne te sukienki. Niektóre z nich dałoby się włożyć i na imprezę, i na co dzień ;)

5 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2018