Restauracje powstają w dużych polskich miastach. Inwestycja w lokal to średnio 350 tys. zł. Tyle trzeba wydać na przystosowanie i wyposażenie pomieszczeń.
Poniedziałek
20.06.2016
Franczyzowa sieć Fabryka Pizzy otworzyła kolejną restaurację w Krakowie. Lokale z włoską kuchnią to propozycja dla dużych miast.
 

Dwunasty lokal sieci powstał w maju w macierzystym mieście Fabryki Pizzy, czyli w Krakowie, w dzielnicy Podgórze Duchackie. Na klientów czekają tutaj 32 miejsca siedzące. Jest też letni ogródek. Franczyzobiorca pomyślał również o wygodzie rodzin z dziećmi i przygotował kącik zabaw dla maluchów. Restauracja karmi gości codziennie, w planach jest także uruchomienie realizacji zamówień na dowóz.
– Wkrótce czeka nas kolejne otwarcie – zapowiada Barbara Madej, zajmująca się marketingiem sieci Fabryka Pizza. – Następna Fabryka Pizzy powstanie w Gdyni. Otwiera ją franczyzobiorca, który prowadzi już jedną restaurację pod naszym szyldem w Centrum U7 w Gdańsku.
Fabryka Pizzy to koncept z 16 letnią historią. Pierwsze lokale powstały w Krakowie w 2000 roku. Po dziewięciu latach działalności właściciele zdecydowali się na utworzenie systemu franczyzowego. Restauracje powstają w dużych polskich miastach. Inwestycja w lokal wynosi średnio 350 tys. zł. Tyle trzeba wydać na przystosowanie i wyposażenie pomieszczeń. Opłata za przystąpienie do sieci to 15 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć m.in. na dwuetapowe szkolenia pracowników (w innym lokalu, a później już na miejscu u siebie), wszechstronną pomoc przy otwarciu restauracji i podczas całej współpracy. Miesięcznie na rzecz franczyzodawcy trzeba płacić 2 tys. zł plus 2 proc. od obrotu lokalu. Szacowany przez dawcę licencji okres zwrotu z inwestycji wynosi 2-3 lata.

W menu restauracji znajdują się dania kuchni włoskiej, takie jak pizze i makarony (również razowe), gnocchi, risotto, przystawki, zupy, sałatki, desery. Z raportu „Talerz Polaka 2015”, przygotowanego przez PizzaPortal.pl wynika, że to właśnie dania rodem z Italii Polacy lubią najbardziej. Kuchnia włoska stanowi aż 54 proc. wszystkich złożonych na PizzaPortal.pl zamówień. Wśród nich króluje oczywiście pizza, ale oprócz niej nasi rodacy kochają też inne włoskie specjały, jak chociażby pasty, czyli makarony.