Idealny franczyzobiorca marki Xtreme Fitness Gyms to maniak sportów, który zechce się w pełni zaangażować w biznes.
Łukasz Dojka, franczyzodawca Xtreme Fitness Gyms
Wtorek
21.06.2016
O przyszłości klubów fitness opowiada Łukasz Dojka, franczyzodawca Xtreme Fitness Gyms.
 

Czy to dobry czas na inwestycję w klub fitness?
Obecnie coraz częściej motywacją do uprawiania sportu jest nie tylko ładny wygląd, lecz także nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Chcemy żyć długo, cieszyć się dobrą kondycją, a żeby było to możliwe, sport oraz aktywny tryb życia musi towarzyszyć nam niemal każdego dnia. Patrząc na procent Polaków uprawiających sport,  jest on nadal mniejszy niż w Europie Zachodniej dlatego moim zdaniem przed naszą branżą jeszcze lata rozwoju.

Do kogo kierujecie swoją ofertę?
Xtreme Fitness Gym to sieć klubów fitness z siłownią, która liczy sześć własnych punktów i dwa franczyzowe. Grupą docelową są 20-, 30-latki, którzy dbają o sprawność fizyczną. Charakterystyczne dla tego systemu franczyzowego jest niski koszt miesięcznego karnetu, który nie powinien przekraczać 70 zł. Powierzchnie naszych klubów nie są duże, mają zazwyczaj od 350 m2 do 1000 m2. Pozwala to zachować niskie koszty utrzymania. Nasze kluby charakteryzują się maksymalnym wykorzystaniem każdego metra kwadratowego powierzchni oraz odpowiednio dobranym sprzętem umożliwiającym klubowiczom osiągnięcie ich sportowych celów. Dzięki niskiej cenie karnetów są dostępne szerokiemu gronu potencjalnych klientów.

Jakie warunki musi spełnić wasz potencjalny franczyzobiorca?
Przedsiębiorca, który chciałby otworzyć klub fitness z siłownią powinien posiadać 200-500 tys. zł na inwestycję (im większy lokal, tym wyższa inwestycja). Najlepiej, jeśli znajdowałby się w mieście o liczbie mieszkańców od 40 tys. Mamy bazę lokali z wynegocjowanym czynszem, w których franczyzobiorcy mogą otwierać swoje kluby. Wstępna opłata franczyzowa to wydatek 30 tys. zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany płacić na rzecz franczyzodawcy opłatę w wysokości 5 zł od metra kwadratowego powierzchni lokalu oraz 5 proc. od wysokości sprzedaży netto. Oprócz tego musi regulować też opłatę na fundusz marketingowy – 1,5 tys. zł miesięcznie. Idealny franczyzobiorca marki to maniak sportów, który zechce się w pełni zaangażować w biznes.

Rozmawiała Anna Smolińska


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

POPULARNE NA FORUM

Gabinet kosmetyczny

marlenKa, to w takim razie na pewno przyda Ci się kurs przedłużania rzęs. Ja sobie wykupiłam szkolenie w firmie Beauty Lashes i dzięki temu mam więcej klientek w...

95 wypowiedzi
ostatnia 19.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Crossfit zdecydowanie w ostatnich latach zyskał na dużej popularności, myśle, że jest to dobry pomysł na biznes. __________________ http://ktosiek.pl

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Według mnie to bardzo dobry pomysł. W tym momencie bycie "fit" jest modne. Fajne lokalizacje lokalów użytkowych mają oni http://pcg.pl/lokale-uzytkowe-biura/ należy...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Klub fitness: Wysportowany zysk

Kurs na instruktora fitness jest bardzo ważny w tej branży. Fajną ofertę ma szkoła Green Way https://szkolenia-gw.pl/oferta/kurs_instruktora_fitness

31 wypowiedzi
ostatnia 12.06.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Moja żona prowadzi salon i jest bardzo zadowolona, w życiu by nie zamieniła tego na biuro. Jakbyście szukali gdzie szkolić załogę salonu to zdecydowanie dobre miejsce...

18 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Gabinet kosmetyczny

Dokładnie ilość tego typu punktów jest spora, dlatego nie tylko rywalizuje się o klienta jakością usług, ale też dostępnością - wiadomo, ze jak ktoś ma czekać na...

95 wypowiedzi
ostatnia 30.05.2018
Gabinet kosmetyczny

Witajcie, planuję otworzyć salon kosmetyczny wraz z fryzjerem i szukam takiego wózka http://ayala.com.pl/product/akcesoria/wozek-fryzjerski-viki/ Stacjonarnie we Wrocławiu....

95 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Zabiegi laserem depilacja w Poznaniu

Takie znieczulenie jest konieczne. Po co się męczyć?

21 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018