Agent na czasie
Firma RCU Ubezpieczenia działa na rynku od 2004 roku, a sieć franczyzową buduje od 2010. Obecnie z marką współpracuje ok. 200 biur ubezpieczeń. 10 z nich należy do franczyzodawcy, 160 prowadzą franczyzobiorcy, a pozostałe to punkty partnerskie, które prowadzą działalność pod własnym szyldem.
– Docelowo widzimy na polskim rynku potencjał do otwarcia łącznie 350 biur. Chcielibyśmy mocniej zaistnieć na Warmii i Mazurach, a także na Podkarpaciu, gdzie obecnie nasza marka nie ma silnej reprezentacji – mówi Adam Szczerba, koordynator sieci RCU Ubezpieczenia. – Chcemy też zachęcać naszych obecnych partnerów do przejścia na franczyzowy model współpracy.
Placówki RCU powstają zarówno w dużych aglomeracjach, jak i małych miejscowościach powyżej 5 tys. mieszkańców. Inwestycja we franczyzowy biznes tej marki wymaga 7 tys. zł. Nieco ponad połowę kwoty trzeba przeznaczyć na zakup zewnętrznych elementów oznakowania biura. Mniej więcej 2,5 – 3 tys. zł stanowią koszty szkolenia i rejestracji w towarzystwach ubezpieczeń.
– Żeby rozpocząć sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, trzeba uzyskać odpowiednie pozwolenia, a to wiąże się z koniecznością odbycia szkoleń i zdania egzaminów. Franczyzobiorca musi zaliczyć 150-godzinny kurs w jednym towarzystwie ubezpieczeniowym, na którym zdobywa podstawową wiedzę. Sprzedaż produktów każdego innego towarzystwa wymaga uczestnictwa w kolejnych szkoleniach. Tym razem jednak trwają one krócej – po 48 godzin. Łącznie franczyzobiorca przed otwarciem własnej placówki spędza na szkoleniach ok. dwóch miesięcy. Już po uruchomieniu punktu bierze też udział w regularnych szkoleniach – tłumaczy Adam Szczerba.
Koordynator sieci RCU Ubezpieczenia wraz z żoną prowadzi własne biuro ubezpieczeń w Sosnowcu. Twierdzi, że właśnie dobra znajomość specyfiki produktów ubezpieczeniowych, ale też kwestii prawnych, stanowią klucz do sukcesu w tym biznesie. Szacuje, że placówka RCU zaczyna zarabiać na pokrycie bieżących kosztów po 8-9 miesiącach działalności. Zwrot początkowej kwoty inwestycji powinien nastąpić po 12-14 miesiącach.
– Franczyzobiorca może zaoferować klientowi produkty 30 towarzystw ubezpieczeń. Najwięcej sprzedaje się oczywiście ubezpieczeń komunikacyjnych. Franczyzobiorcy, którzy angażują się w prowadzenie firmy i budowanie portfela klientów, mogą liczyć na zyski w wysokości 25-30 tys. zł miesięcznie – dodaje Adam Szczerba.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Agenci ubezpieczeniowi nie narzekają na brak klientów. A licencji na biznes w tym segmencie rynku też nie brakuje.
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
– Średni zarobek agenta RCU Ubezpieczenia przekracza 150 tys. zł rocznie – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.