23.06.2016

Interes nie tylko dla pań

Gabinety DepilConcept to pomysł na biznes, który przypadł do gustu przede wszystkim kobietom.

DepilConcept to jedyna sieć franczyzowa specjalizująca się w usługach depilacji i fotodepilacji. Z zabiegów korzystają głównie panie i dlatego jako menedżer gabinetu najlepiej spełni się kobieta. Mężczyźni w tym biznesie występują jako inwestorzy, którzy wspierają zarządzanie gabinetem.  Na taki model zdecydował się Karol Lewicki, franczyzobiorca z Koszalina, który wybrał DepilConcept jako pomysł na rodzinny biznes z mamą.

Zabieg fotodepilacji w gabinecie DepilConcept Fot. PROFIT system/Marek Relich

Z zabiegów DepilConcept korzystają głównie panie i dlatego jako menedżer gabinetu najlepiej spełni się kobieta. Mężczyźni w tym biznesie występują jako inwestorzy, którzy wspierają zarządzanie gabinetem.

 Nigdy wcześniej nie byliśmy związani z branżą kosmetyczną. Praca w tej specjalizacji była natomiast zawsze wielkim marzeniem mamy. Do wyboru DepilConcept przekonał mnie przede wszystkim konkretny model biznesowy, specjalizacja, szerokie wparcie franczyzodawcy oraz międzynarodowe doświadczenie firmy. Na co dzień salon zarządzany jest przez mamę. Ja biorę udział w procesach decyzyjnych i pomagam jedynie organizacyjnie – mówi Karol Lewicki.

W Polsce działa 28 gabinetów DepilConcpet, ale jeszcze w tym roku ich liczba może przekroczyć 35, czyli więcej niż w rodzimej Portugalii. Właściciel sieci wciąż poszukuje nowych partnerów, ale jak przyznaje, najwięcej gabinetów otwiera z dotychczasowymi franczyzobiorcami.

 Nasi partnerzy decyzję o uruchomieniu kolejnego gabinetu podejmują najczęściej kilka miesięcy po otwarciu pierwszego salonu. Zachętą są wyniki sprzedaży osiągane w pierwszych tygodniach funkcjonowania. Najlepsi osiągają zysk nawet po dwóch tygodniach, więc widzą jaki jest potencjał i chcą go wykorzystać zanim kolejni franczyzobiorcy dołączą do sieci, ponieważ liczba dostępnych miejscowości jest ograniczona – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju sieci DepilConcept.

DepilConcept celuje w duże miasta, w których jest miejsce przynajmniej na dwa gabinety. Korzystając z wyłączności terytorialnej może je prowadzić jeden franczyzobiorca. Aktualnie połowa partnerów tej sieci prowadzi więcej niż jeden gabinet, a część z nich planuje w tej chwili otwarcie swojego trzeciego gabinetu. Podobnie ma być w kolejnych miastach, do których planuje dotrzeć DepilConcept. W tym roku sieć poszukuje przede wszystkim franczyzobiorców w takich miastach jak: Łódź, Poznań, Szczecin, Toruń, Częstochowa czy Kielce.

Karol Lewicki, który z siecią DepilConcept związany jest od początku 2016 roku także rozważa otwarcie kolejnego salonu.

Są takie plany, ale zanim zdecydujemy się na otwarcie nowej lokalizacji, chcemy umocnić rynkową pozycję naszego gabinetu w Koszalinie. Ze względu na liczebność miast na Pomorzu, tylko taki model rozwoju jest realny i daje szansę sukcesu. 

Otwarcie biznesu pod marką DepilConcept kosztuje ok. 90 tys. zł. Tyle trzeba mieć na licencję z gotowym know-how, urządzenie czterdziestometrowego lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego pracowników na temat samej usługi, ale także metod efektywnej sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Karolina Kazuła

doradca we franczyzie
Napisz do autora