28.08.2002

Jeronimo Martins zatrzyma Biedronkę

Portugalska grupa Jeronimo Martins nie zamierza wycofać się z polskiego rynku

Jak poinformował Puls Biznesu mimo zapowiedzianej na IV kwartał sprzedaży udziałów pięciu hipermarketów Jumbo portugalska grupa Jeronimo Martins nie zamierza się wycofać z rynku. Zachowa pozostałe obszary działalności.

W Polsce Biedronka ma wiodącą pozycję na spożywczym rynku detalicznym i jest czołową marką rozpoznawaną przez 85% polskich konsumentów. Wyłączenie hipermarketów Jumbo z obszaru działalności pozwoli Jeronimo Martins skoncentrować się na tych obszarach, w których zajmuje czołowe pozycje zarówno w Portugalii jak i w Polsce.

Grupa Jeronimo Martins sprzeda 5 hipermarketów Jumbo polskiemu oddziałowi holenderskiej Grupy Royal Ahold – Ahold Polska. Transakcja przyniesie Portugalczykom 20 mln EUR (ponad 80 mln zł). Pięć hipermarketów działa w Poznaniu (30), Bydgoszczy i Łodzi. Roczną wartość sprzedaży szacuje się na 75 mln zł.

Więcej: Puls Biznesu, 28 sierpnia 2002, s.5

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0