W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie, albo wyspy handlowe. W przypadku SO! COFFEE całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lokal Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł.
Środa
29.06.2016
Właściciel marek SO! COFFEE oraz Furore! chce w ciągu najbliższych czterech lat rozbudować sieć do 150 lokali.
 

W ostatnich latach rynek gastronomiczny, w tym kawiarniany intensywnie się rozwija. Ten trend na pewno się utrzyma, ponieważ ludzie coraz chętniej jedzą oraz spędzają czas poza domem. Szczególnie mniejsze miasta cierpią na brak szerokiej i ciekawej oferty gastronomicznej  mówi Grzegorz Łyczak z firmy Lagardere Travel Retail, która jest właścicielem marek SO! COFFEE i Furore!
Pod pierwszym z szyldów działają klasyczne kawiarnie z szeroką ofertą produktową. W Polsce jest ich 55, do tego siedem we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii. Natomiast pod logo Furore! funkcjonuje 10 lodziarnio-kawiarni.

– Jesteśmy w trakcie finalizowania kolejnych czterech umów franczyzowych – dodaje Grzegorz Łyczak. – Planujemy sukcesywny rozwój, do 2020 roku zamierzamy powiększyć sieć do 110 lokali partnerskich oraz otworzyć 40 lokali franczyzowych.

W obu konceptach otwierać można albo pełnometrażowe kawiarnie, albo wyspy handlowe. W przypadku SO! COFFEE całkowita kwota inwestycji zaczyna się od 290 tys. zł, natomiast w lokal Furore! trzeba zainwestować min. 240 tys. zł. Opłaty wstępne wynoszą 30 tys. zł, miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat marketingowych.
Franczyzodawca zapewnia trzytygodniowe szkolenie, m.in. baristyczne, sprzedażowe, z zakresu bezpieczeństwa żywności. Franczyzobiorca dostaje podręcznik operacyjny, projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny oraz aranżację wnętrza), system do prowadzenia sprzedaży. Korzysta również z ogólnopolskiego marketingu całej sieci.

– Zawsze największą trudnością przed powstaniem nowego lokalu jest znalezienie optymalnej lokalizacji – nie ukrywa Grzegorz Łyczak. – Z naszego punktu widzenia najatrakcyjniejsze miejsca to galerie handlowe oraz główne ulice miast. Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. My możemy pomóc w negocjacjach warunków najmu, mamy też bazę potencjalnych lokalizacji do wykorzystania. Partnerów franczyzowych poszukujemy we wszystkich miastach w Polsce. Wielkość miasta nie ma dla nas znaczenia, oceniamy inwestycje przede wszystkim na podstawie potencjału danej lokalizacji.