Z marką Podologia.pl współpracuje ponad 150 firm w całej Polsce.
Wtorek
12.07.2016
Franczyzobiorcy marki Podologia.pl mają spory wybór dotyczący zakresu współpracy. Według franczyzodawcy niektóre placówki zwracają się w cztery tygodnie od otwarcia.
 

Firma Podologia.pl, oferująca diagnostykę komputerową połączoną ze sprzedażą indywidualnych wkładek ortopedycznych oraz obuwia, działa na rynku od pięciu lat. Przez ten czas pod swoim szyldem zbudowała sieć liczącą ponad 150 placówek. Zarządzający podkreślają jednak, że stawiają nie na liczbę otwarć, lecz na jakość produktów i usług.
– Mamy ponad 150 placówek w Polsce, codzienna praca nad ich obsługą idąca w parze w planowaniu ich rozwoju, powoduje, że najmniej czasu poświęcamy nad „liczeniem naszych własnych efektów” – mówi Joanna Polaków, menedżer ds. rozwoju sieci Podologia.pl. – Analizujemy jednak dynamikę rozwoju regionalną, obserwujemy, że najmniej dynamicznie rozwija się ściana wschodnia w ujęciu ogólnopolskim. To wyznacza nam kierunek rozwoju. Social media i komunikacja z pacjentami z całej Polski pokazuje nam bowiem, że osoby z problemami stóp i aparatu ruchu przy naszej wschodniej granicy, nie wiedzą jak i gdzie skorzystać z usług ortopodologicznych. Zdarza się, że odwiedzają nasze placówki aż w Koszalinie lub w Szczecinie.

Na stopie partnerskiej

Przystąpić do sieci można na dwa sposoby – jako partner, prowadzący działalność pod własnym szyldem, bądź otwierając pełny punkt franczyzowy marki Podologia.pl. W zależności od wybranego modelu współpracy kwota inwestycji wyniesie od 2 tys. do 87 tys. zł netto. Miesięczna opłata licencyjna kształtuje się natomiast na poziomie od 1,3 do 1,5 tys. zł netto. O specyfice lokalizacji i urządzenia punktów Podologia.pl więcej można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl.
– Mamy placówki, w których inwestycja zwróciła się już po 4 tygodniach działalności. Najtańszy nasz system współpracy wymaga inwestycji 2 tys. zł, a zysk z jednej wizyty wynosi średnio ok. 180 zł., trwającej 30-45 min. Nasze usługi i produkty nie są refundowane, dlatego pacjenci poszukują tego typu rozwiązań, a my po zapytaniach widzimy, jak wiele jest jeszcze miejsca dla nowych gabinetów – mówi Joanna Polaków.

Miejsce jest też na rozwój oferty i poszerzanie profilu usług gabinetów podologicznych. Tradycyjne gabinety diagnostyki komputerowej stóp i projektowania wkładek zostały wzbogacone o kompleksową ofertę rehabilitacji struktur mięśniowo-powięziowych, co ma wpływ na rehabilitację całego ciała pacjenta. Placówki mocno już ugruntowane na rynku, uzupełniły swoją ofertę o część zabiegową stóp. Jak podkreśla franczyzodawca, zmiany są efektem współpracy specjalistów wielu dziedzin. Najlepiej rozwinięte placówki Podologia.pl oferują dziś diagnostykę posturograficzną, rehabilitację, leczenie (coraz częściej gabinety partnerskie nawiązują współpracę z lekarzami), dietetykę oraz zabiegi specjalistyczne w obrębie stóp.
– Nowością, która wynikła z naturalnych potrzeba klientów jest skierowanie uwagi na profilaktykę i aktywność. Dlatego też wprowadziliśmy dodatkowy system współpracy z Podologia.pl dla placówek sportowych (kluby fitness, siłownie, ośrodki rekreacji ruchowej) – mówi Joanna Polaków.

Rozwija się też centrala firmy: rozbudowany został warsztat produkcyjny, w internecie zaczęła działać placówkę edukacyjną eduPodologia.pl. Za wsparcie marketingowo-rozwojowe franczyzobiorców odpowiada komórka nazwana „Podologia.pl dla biznesu”.
– Tutaj oferujemy naszym partnerom szkolenia, w ramach których wspólnie opracowujemy program rozwoju placówki partnerskiej, wraz z niezbędnymi narzędziami w postaci materiałów informacyjno-promocyjnych. Spersonalizowane programy współpracy z pacjentem, są sprawdzane i ewaluowane w naszych placówkach, partnerom udostępniamy tylko te, które cechują się najwyższą skutecznością – mówi Joanna Polaków.

Franczyza (nie) tylko dla specjalistów

Żeby stać się partnerem lub franczyzobiorcą Podologia.pl nie trzeba mieć wykształcenia medycznego. Co innego specjaliści zatrudnieni w placówce – oni takie wykształcenie powinni posiadać. W sieci działają placówki, których właścicielami są osoby spoza branży medycznej, zatrudniający specjalistów.
– Kiedy planowaliśmy rozwój Podologia.pl, o podologii w Polsce mało kto wiedział i słyszał. Kierunkiem więc naszego rozwoju była współpraca z fizjoterapeutami, i to oni stali się naszą największą grupą odbiorców. Później okazało się, że świetnie współpracuje się również z ortopedami, neurologiami, neurochirurgami itp. specjalistami z obszaru aparatu ruchu. Nasz sprzęt okazał się bowiem przydatnym narzędziem diagnostyki i analizy efektywności leczenia, rehabilitacji. W tym czasie w Polsce rozwinęła się edukacja w zakresie podologii, więc coraz więcej partnerów jest właśnie z obrębu podologów – opowiada Joanna Polaków.

Do sieci Podologia.pl dołączyło też wiele sklepów medycznych oraz techników ortopedii, oferujących sprzęt medyczny. Niektórzy rozwinęli cały szczebel rehabilitacji i leczenia, rozbudowując usługi w tym zakresie.
– Naturalnym efektem wdrożenia diagnostyki i zaopatrzenia sportowego było nawiązanie współpracy ze specjalistami tychże dziedzin, więc dołączyli do nas trenerzy personalni i dietetycy. Wykorzystują nasz sprzęt do analizy zmian zachodzących w aparacie ruchu podczas odchudzania i kształtowania sylwetki. Nasze indywidualne wkładki ortopedyczne pozwalają na unikanie powikłań w tym zakresie – dodaje Joanna Polaków. – Co ciekawe, w ostatnim czasie analizowaliśmy wpływ zaopatrzenia stomatologicznego na stabilometrię i aparat ruchu.  Nasze wstępne wyniki tych analiz spowodowały zainteresowanie naszymi rozwiązaniami wśród... stomatologów i ortodontów.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.

POPULARNE NA FORUM

Witaminowe eldorado

Witam serdecznie. Co sądzicie na temat tego czy witamina d3 jest potrzebna w diecie. Tak się zastanawiam bo widzę że jest teraz szał na różnego rodzaju suplementy, a tej...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Własny biznes w Anglii

Jeśli mieszkasz i prowadzisz działalność w Anglii oraz korzystasz z usług doradczych to zapraszam na stronę http://accountancy4you.com/pl/. Accountancy 4 You to polskie...

28 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Preparaty odchudzające

Do takich preparatów lepiej jest jednak podejść z pewnym dystansem. Jednym z najlepszych wyjść jest jak dla mnie na chwilę obecną dieta odchudzająca w postaci...

31 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Salon optyczny: Biznes, który wpada w oko

Myślę, ze zdecydowanie warto się z tym zapoznać! --- http://specjalistka-ortodonta.pl/

6 wypowiedzi
ostatnia 12.06.2018
Optyk ma różowe okulary

Sklepy optyczne stacjonarne maja sens ponieważ wiele osób nie wie w jakich okularach będzie się dobrze czuło. I na miejscu może sobie przymierzyć wiele par, zorientować...

21 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
impossible game

I'm delighted with your site, nowhere else did I find so much useful and up-to-date information 192.168.O.1

5 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Napędzają je szczególnie choroby przewlekłe czy długtrwała terapia. Plus w nfz nie zrozumieją twojego podejścia do profilaktyki. Ja np. chciałem poprawić...

19 wypowiedzi
ostatnia 06.06.2018
Optyk ma różowe okulary

Dobry optyk teraz jest jak złoto. Powiedzmy sobie szczerze. Wiele osób teraz pracuje przed komputerem. Odpowiednie okulary teraz trzeba mieć, bo potem popsuje się...

21 wypowiedzi
ostatnia 04.06.2018