Desigual będzie tańszy

500 euro za 1 metr kwadratowy - takiej kwoty wymaga dostosowanie lokalu handlowego do wymogów franczyzodawcy Desigual. To o jedną trzecią mniej niż dotychczas.
Poniedziałek
25.07.2016
Franczyzodawca obniża kwotę inwestycji w sklep swojej marki. To sposób na przyciągnięcie większej liczby franczyzobiorców.
 

Hiszpańska marka Desigual stawia na modę w niekonwencjonalnym stylu. Charakterystyczne hafty i wzory ubrań uchodzą za nietypowe dla sieciowych konceptów odzieżowych. Podobnie jest z wystrojem wnętrz sklepów, w których dominują oryginalne rozwiązanie aranżacyjne, jak np. butelki na suficie, kolorowe dywany i ściany. Salony powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Pod szyldem Desigual działają trzy jednostki franczyzowe oraz cztery własne. Sieć ma też dwa punkty typu easy corner, czyli kąciki sprzedaży dostępne w sklepach multibrandowych. W lutym koncept powiększył się  o sklep franczyzowy w gdyńskim centrum handlowym Riviera. Lokal ma 94 m2.
– W drugiej połowie 2016 roku przygotowujemy się do otwarcia jeszcze jednego sklepu – zapowiada Magdalena Więcław-Pettke z sieci Desigual.

Aby przyspieszyć rozwój sieci i zachęcić do współpracy nowych franczyzobiorców, franczyzodawca postanowił obniżyć kwotę inwestycji, jaką trzeba ponieść w celu urządzenia lokalu. Wcześniej wynosiła ona 750 euro za m2, teraz  500 euro. Oprócz wydatków na aranżację wnętrza franczyzobiorca ponosi też koszty zatowarowania. W przeciwieństwie do większości franczyz modowych Desigual nie stosuje modelu depozytowego – franczyzobiorcy kupują towar na własny rachunek.
– Kwota pierwszego zatowarowania kalkulowana jest indywidualnie dla każdego punktu. Sklepy stają się rentowne po sześciu miesiącach, natomiast zwrot zainwestowanych środków ma miejsce po trzech latach – mówi Magdalena Więcław-Pettke.

Aby otworzyć nowy sklep Desigual, trzeba dysponować lokalem o powierzchni 80-120 m2. Franczyzodawcy zależy na otwarciach w topowych lokalizacjach miejskich. Najczęściej są to galerie handlowe.

Jak wynika z Raportu o franczyzie w Polsce PROFIT system, na koniec 2015 roku nad Wisłą działało 151 sieci franczyzowych z branży odzieżowej – o trzy więcej niż rok wcześniej. Zrzeszały one blisko 3,7 tys. punktów sprzedaży. Koszty inwestycji w placówkę franczyzową w branży modowej wzrosły o 29,7 tys. zł do 253,7 tys. zł netto. To przede wszystkim efekt wejścia na polski rynek nowych marek luksusowych.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021