17.08.2016

Przepis na bar z chińszczyzną

Franczyzodawca China Box zapewnia, że jeśli w ciągu dwóch tygodni po otwarciu bar nie zacznie na siebie zarabiać, franczyzobiorca może rozwiązać umowę bez żadnych reperkusji.

China Box to lokale z chińskim jedzeniem, głównie serwowanym na wynos i w dostawie. Jest ich obecnie 20, z czego tylko trzy własne, a reszta franczyzowych. Znakiem rozpoznawczym sieci jest ekspresowa obsługa – klient ma być obsłużony w ciągu kilku minut. Jest to możliwe dlatego, że przygotowywanie menu opiera się na półproduktach, które w lokalu są tylko podgrzewane.
Na otwarcie punktu China Box potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 40 m2.
– Rekomendujemy franczyzobiorcom, aby szukali lokali już przystosowanych do potrzeb gastronomii. W przeciwnym przypadku trzeba będzie zrobić remont, a to zupełnie nieopłacalna inwestycja – nie ukrywa Jacek Haski-Kędziorek, właściciel marki China Box & Qulinaria.
Według franczyzodawcy wydatki na sprzęt niezbędny do przygotowywania dań pochłoną 5 tys. zł. Potrzebne są patelnie gastronomiczne, podgrzewacz do makaronów, butla gazowa, wyciąg, oczywiście garnki. Kolejne 5 tys. trzeba przeznaczyć na obrandowaniu lokalu, przygotowaniu ulotek promocyjnych.
– Ale zdarzył nam się lokal, który udało się otworzyć za 1,8 tys. zł – twierdzi Jacek Haski- Kędziorek.

Chińszczyzna w pudełku Fot. China Box

China Box to lokale z chińskim jedzeniem, głównie serwowanym na wynos i w dostawie. Jest ich obecnie 20, z czego tylko trzy własne, a reszta franczyzowych. Znakiem rozpoznawczym sieci jest ekspresowa obsługa – klient ma być obsłużony w ciągu kilku minut.

Nie ma opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. Miesięczną opłatę franczyzową (500 zł) biorca zaczyna płacić od momentu, gdy jego lokal osiągnie 6 tys. zł netto dochodu.
- Jesteśmy w stanie to zweryfikować – zapewnia Jacek Haski-Kędziorek. - Od miesięcznych przychodów odejmujemy koszty prowadzenia biznesu, czyli czynszu, pracowników, zakupów itd. Zwykle zysk na poziomie 6 tys. lokal osiąga w pierwszym lub drugim miesiącu działalności. Generalnie, jeżeli nie zacznie na siebie zarabiać w ciągu pierwszych dwóch tygodni, franczyzobiorca może rozwiązać z nami umowę bez żadnych konsekwencji. Odkupimy od niego sprzęt.

Kolejne otwarcia China Box ma zaplanowane po wakacjach. W tej chwili firma buduje też własny portal telejedzenie.pl, który będzie działał na podobnej zasadzie jak np. pizzaportal.pl lub pyszne.pl. Oprócz lokali China Box będą na nim dostępne też restauracje m.in. z kuchnią polską, kebabem, pizzerie.