Optymalna powierzchnia lokalu w sieci Konopna Farmacja wynosi 20 m2. Franczyzową placówkę można otworzyć w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców.
Poniedziałek
19.09.2016
Konopiany biznes w Polsce to wciąż nisza. Zarabiają w niej franczyzobiorcy Konopnej Farmacji, sklepów z suplementami medycznymi i kosmetykami na bazie konopi.
 

Konopna Farmacja, sieć sklepów z dermokosmetykami i suplementami medycznymi na bazie konopi, zdobywa kolejnych franczyzobiorców. We wrześniu własny biznes pod tym szyldem otworzyli partnerzy z Olsztyna i Gdańska. Łącznie sieć liczy osiem placówek franczyzowych – w Płocku, Nowym Targu, Rybniku, Olsztynie, Gdańsku, Gdyni oraz Krakowie (dwa punkty). Franczyzodawca przyznaje, że szczególnie dobre wyniki notują punkty na północy kraju. Wynika to z faktu, że ich właściciele przykładają dużą wagę do współpracy z placówkami medycznymi, które wykorzystują leki na bazie konopi w swoich terapiach.
 Sklep w Gdyni notuje dzienne obroty na poziomie 7 tys. zł – mówi Tadeusz Szczepaniak, członek zarządu spółki Carun Farmacja Polska, franczyzodawcy marki na polskim rynku.

Koncept Konopna Farmacja powstał w Czechach w 2013 roku. Na macierzystym rynku się przyjął (dziś liczy tam 20 sklepów), więc właściciele dość szybko postanowili wejść na kolejne. Na pierwszy ogień poszedł rynek polski i również tu Konopna Farmacja zaczyna zdobywać uznanie klientów i franczyzobiorców. Oczywiście nie bez trudności, a to ze względu na specyfikę oferowanych produktów. Konopie wciąż kojarzą się w Polsce z czymś zakazanym, co wynika z utożsamiania konopi siewnych (włóknistych) z indyjskimi. Konopie siewne, w odróżnieniu od indyjskich, zawierają śladowe ilości substancji psychoaktywnej THC, powodującej zaburzenia percepcji i wprowadzającej organizm w stan odprężenia. Są natomiast bogate w CBD, czyli kanabidiol, składnik o wysokim potencjale medycznym. Twórcy marki Konopna Farmacja chcą poprawić PR tych roślin, eksponując ich lecznicze właściwości.

Choć polski oddział sieci regularnie powiększa się o nowe placówki, nie ustrzegł się zamknięć. Z mapy placówek zniknęły punkty w Rzeszowie i Poznaniu. W obu przypadkach powodem była zmiana planów życiowych franczyzobiorców, którzy postanowili wyjechać z Polski by pracować za granicą.
 Ich sklepy nawet nieźle prosperowały, ale cóż, mieli inne plany. Nie rozważaliśmy przejęcia tych lokali, bo prowadzimy tylko jeden własny sklep w Katowicach i nie zamierzamy otwierać i zarządzać kolejnymi – mówi Tadeusz Szczepaniak.

Sklep należący do franczyzodawcy przynosi miesięczne zyski na poziomie 7-10 tys. zł.
– Trudno jednak szacować, na jakie zyski może liczyć potencjalny franczyzobiorca. To zależy od lokalizacji, ale przede wszystkim od zaangażowania właściciela. Nie można otworzyć sklepu i czekać, aż klient sam do nas przyjdzie. Niezbędne są intensywne działania marketingowe. Szczególnie sprawdzą się ulotki i reklama w lokalnych stacjach radiowych. W dzisiejszych czasach trzeba też aktywnie prowadzić profil na Facebooku i być obecnym w mediach społecznościowych. Tylko w ten sposób można dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów – tłumaczy franczyzodawca.

Prowadzenie sklepu Konopna Farmacja nie wymaga uzyskania specjalnych pozwoleń. Niezbędne jest natomiast dokonanie zgłoszenia do sanepidu, ze względu na fakt, że w asortymencie są również produkty spożywcze wyrabiane z konopi. Franczyzobiorcy, którzy zechcą spróbować swoich sił w handlu wyrobami z konopi, muszą liczyć się z inwestycją na poziomie 65  tys. zł brutto.
– W tej kwocie zawiera się opłata wstępna, a także koszt remontu i wyposażenia sklepu. Jako franczyzodawcy przygotowujemy dla franczyzobiorcy lokal pod klucz, gotowy do odbioru. Jednak to franczyzobiorca musi zaproponować lokalizację – tłumaczy Tadeusz Szczepaniak, franczyzodawca marki Konopna Farmacja. – Dodatkowo partner powinien dysponować kwotą 20 tys. zł na pierwsze zatowarowanie sklepu.


POPULARNE NA FORUM

Witaminowe eldorado

Caring health is government duty they must have to provide best health caring service actually I am from DissertationPlus | Dissertation Service I have to write on health and I...

3 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Salon optyczny: Biznes, który wpada w oko

Looking for technical support, visit on: contact support phone number, contact support, contact phone number, contact number, support phone number, Support number, tech support...

10 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2018
Salon optyczny: Biznes, który wpada w oko

aol customer service, aol customer service phone number, aol customer service number, aol customer service phone, aol customer service phone, aol customer support, aol customer...

10 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2018
Salon optyczny: Biznes, który wpada w oko

google [url=https://www.google.com]google[/url],

10 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2018
Sklep z ziołami

Szczególnie jeżeli w takim sklepie są różnie produkty nie tylko same zioła jak http://zielarzradzi.pl/ to myślę że taki sklep jest dobry

15 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2018
Preparaty odchudzające

zobaczcie co o niej piszą http://zamowdiete.pl/prezentacje-pokazy-spolki-clavam-sp-z-o-o-doskonala-okazja-zakupy/

38 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2018
Preparaty odchudzające

a nie lepiej zdrowo gotować w garnkach oferowanych firmę clavam myślę że to całkiem dobra opcja.

38 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2018
Preparaty odchudzające

dobre preparaty posiada firma clavam

38 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2018