Pod logo Telakces.com można otwierać zarówno sklepy, jak i wyspy – przy czym ten drugi format jest zdecydowanie popularniejszy. Kwota inwestycji waha się od 30 do 200 tys. zł.
Wtorek
27.09.2016
Telakces.com od ubiegłego roku prawie podwoił liczbę swoich punktów sprzedaży. Największym kosztem przy otwieraniu stoiska z akcesoriami telefonicznymi jest zawsze jego zatowarowanie.
 

W połowie ubiegłego roku sieć Telakces.com liczyła około 50 punktów, teraz jest ich blisko 100. Firma otwiera je razem ze swoim strategicznym partnerem, czyli operatorem Virgin Mobile.
– Mamy placówki w każdym województwie. W branży gsm panuje wciąż bardzo dobra koniunktura. Zdarzało się, że w ciągu jednego dnia otworzyliśmy nawet sześć punktów sprzedaży. Ale nie ograniczamy się jedynie do polskiego rynku, dynamika branży sprawia, że nasze sklepy powstają również w Czechach i Norwegii, a planujemy otworzyć się na też kolejne rynki zagraniczne – zapowiada Michał Skowronek, prezes Telakces.com.

Adam Bukowski z Jeleniej Góry jeszcze niedawno nie znał kompletnie branży gsm.
– Ale widziałem, że telefonów jest coraz więcej i że można na nich zarobić – mówi franczyzobiorca Telakces.com. – Nie wiedziałem jednak, jak się za to zabrać. Szukałem informacji i trafiłem na franczyzę Telakces.com. Do tej pory otworzyłem już z nimi trzy punkty, a obecnie myślę nad czwartym.
Punkt z telefonami i akcesoriami do nich najlepiej sprawdza się oczywiście w galerii handlowej. Jednak zanim zapadnie decyzja o otwarciu, franczyzodawca ocenia każdą lokalizację, robiąc analizę rynkową i biorąc pod uwagę szereg czynników od liczby mieszkańców miasta po odwiedzalność galerii.
W barwach Telakces.com można otwierać zarówno sklepy, jak i wyspy – przy czym ten drugi format jest zdecydowanie popularniejszy. Kwota inwestycji waha się od 30 do 200 tys. zł. Zależy oczywiście od wielkości punktu, jego lokalizacji oraz wielkości oferty – bo 70 proc. kosztów pochłania zatowarowanie.
Przystąpienie do sieci to koszt od 100 zł. Miesięczne opłaty są ustalane indywidualnie. Franczyzobiorca zarabia na marżach, które wynoszą kilkadziesiąt procent. Na zwrot inwestycji, według zapewnień licencjodawcy, można liczyć już po kilku miesiącach.
Telakces.com ma własną hurtownię Global TC, w której mogą zaopatrywać się jego partnerzy. Ale oprócz tego franczyzobiorcy mogą też korzystać z innych źródeł zatowarowania.

Dzisiaj w każdej galerii handlowej klienci mają do wyboru kilka wysp z akcesoriami telefonicznymi. Do tego dochodzą salony operatorów. Co sprawia, że w sytuacji tak dużej konkurencji branża wciąż wydaje się mieć przed sobą dobre perspektywy?
– Owszem rynek jest mocno nasycony, ale wciąż ewoluuje – tłumaczy Michał Skowronek. – To znaczy, że w tej branży sprzedaż nakręca szybko zmieniająca się moda. Klienci, zwłaszcza młodzi, chcą po pierwsze zmieniać telefony na coraz nowsze. Po drugie chyba jeszcze bardziej ulegają modzie jeśli chodzi o akcesoria. Tutaj rynek wydaje się być niewyczerpany.


POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018