Grupa Eurocash planuje wydać na szkolenia w ramach Akademii Umiejętności kilka milionów złotych. Szkolenia są dostępne dla franczyzobiorców marek należących do Grupy.
Środa
28.09.2016
Akademia Umiejętności startuje w nowej odsłonie. Ale czy szkolenia pozwolą właścicielom sklepów spożywczych stawić czoła dyskontowej konkurencji?
 

27 września Stadion Narodowy w Warszawie wypełnił się franczyzobiorcami Delikatesów Centrum, abc, Groszka i wielu innych marek wchodzących w skład Grupy Eurocash. Powód? Uroczysta inauguracja rozszerzonej odsłony Akademii Umiejętności Eurocash, programu podnoszenia kwalifikacji skierowanego do właścicieli i pracowników franczyzowych sklepów detalicznych.

W całodniowej konferencji wzięło udział 5 tysięcy detalistów i ich pracowników. Dla uczestników konferencji przygotowano serię wykładów z udziałem ekspertów Grupy Eurocash i partnerów Akademii czołowych firm FMCG oraz instytucji naukowo-badawczych (m.in. Coca-Cola, Carlsberg, E. Wedel i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). Wśród poruszanych tematów znalazły się między innymi: prognoza rozwoju gospodarki w Polsce i na świecie, trendy na rynku konsumenckim, czy zarządzanie sklepem i personelem.
– Był także czas na wyjątkowe spotkanie z profesorem Andrzejem Blikle, który opowiedział o prowadzeniu biznesu rodzinnego oraz wykład profesora dr hab. Henryka Mruka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na temat zachowań i zwyczajów konsumentów – wylicza Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash.

E-learning, warsztaty, konferencje

Akademia powstała w 2010 roku i od tego czasu edukuje właścicieli i pracowników sklepów z tematów związanych z prowadzeniem sklepu detalicznego w realiach polskiego rynku.
– Realizując działania Akademii Umiejętności Eurocash stawiamy sobie trzy zasadnicze cele. Pragniemy zapewnić naszym partnerom dostęp do bieżącej wiedzy eksperckiej i specjalistycznej, dać im możliwość korzystania z nowoczesnych form i metod kształcenia oraz wspierać bieżącą wymianę doświadczeń. Powyższe założenia w powiązaniu z różnymi dostępnymi formami edukacyjnymi oraz profesjonalnym zespołem trenerów i specjalistów decydują o sukcesie naszego przedsięwzięcia – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.

Akademia Umiejętności Eurocash opiera się na trzech filarach: interaktywnej platformie edukacyjnej, warsztatach oraz konferencjach. Nowa wersja platformy edukacyjnej zapewnia użytkownikom nieograniczony dostęp online do kilkudziesięciu szkoleń e-learningowych dostosowanych do potrzeb sklepów spożywczych. Szkolenia multimedialne umieszczone na platformie łączą w sobie wykłady z praktycznym wykorzystaniem nabytej wiedzy. Przy pomocy spersonalizowanego serwisu użytkownicy będą w stanie zarejestrować się także na warsztatach realizowanych w całej Polsce oraz pobrać materiały z konferencji.

Warsztaty stanowią praktyczną część realizowanego przez Akademię Umiejętności Eurocash programu szkoleniowego. Uczestnicy biorą udział w takich szkoleniach, jak np. "Zarządzanie personelem", "Pracownik sklepu spożywczego" czy "Straty w sklepie spożywczym". Uzupełnienie wiedzy stanowią miesięczne newslettery z ciekawostkami z rynku i opiniami ekspertów. W ramach swojej oferty Akademia organizuje także konferencje merytoryczne, podczas których uczestnicy otrzymują informacje niezbędne do prowadzenia sklepu oraz aktualną wiedzę rynkową. Spotkania są okazją do pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania sklepem oraz wymiany doświadczeń. Podczas konferencji organizowane są warsztaty, konsultacje oraz spotkania z ekspertami rynkowymi z Polski i ze świata.

Dawid kontra Goliat

Jak twierdzi Luis Amaral, twórca sukcesu Grupy Eurocash i jej prezes, to właśnie dzięki szkoleniom i wymianie doświadczeń pomiędzy franczyzobiorcami i franczyzodawcą, możliwe jest skuteczne konkurowanie małego handlu z dużymi formatami sklepowymi.
– Kiedy przed dwiema dekadami dokonywałem wykupu menedżerskiego Eurocashu i zdecydowałem się oprzeć biznes na wspieraniu małych sklepów, ludzie z branży pukali się w głowę. Mówili, że małe spożywczaki są skazane na pożarcie przez dyskonty, że nie mają szans – wspomina Luis Amaral. – Cóż, minęło dwadzieścia lat, ja wciąż tu jestem, a małe sklepy skutecznie rywalizują z największymi formatami.

O tym, ile dla rynku spożywczego znaczy franczyza, świadczą liczby. W pierwszym półroczu 2016 roku z rynku zniknęło ponad 4 tys. sklepów, podczas gdy w ubiegłych latach ich liczba topniała w tempie 6-7 tys. rocznie. Jednocześnie przybywa punktów, które przystępują bądź rozpoczynają działalność od zera jako jednostki franczyzowe. W 2015 roku ich liczba wzrosła o 1,1 tys. i sięgnęła poziomu 36 tys. (ok. 10 proc. łącznej liczby sklepów w Polsce).
– Rzeczywistość rynkowa od wielu lat stawia przed właścicielami sklepów wyjątkowo trudne wyzwania. Jednym ze sposobów przetrwania na rynku opanowanym przez ekspansywne sieci handlowe było dla nich zrzeszanie się w systemach partnerskich i franczyzowych. Obecnie kluczowym celem wydaje się przekonanie producentów, by oparli swoje strategie sprzedażowe nie na dyskontach i hipermarketach, lecz na handlu niezależnym. Przyszłość należy do profesjonalnych przedsiębiorstw detalicznych, atrakcyjnych dla kolejnych pokoleń właścicieli sklepów – mówi Luis Amaral. – Przedsiębiorstw, w których obok sklepu spożywczego rodzina prowadzi profesjonalny sklep z alkoholami „Duży Ben” czy sklep formatu convenience „1minute”. Do tego kolejną ofertą takiego przedsiębiorstwa będzie kosmetyczny sklep z wyjątkową obsługą „Kontigo” i dojeżdżający na polską wieś „abc na kołach”. Takie przedsiębiorstwo odbuduje sprzedaż wybranych kategorii, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań sprzedaży wina „Faktoria Win”, czasopism i prasy „Inmedio” czy oferty dedykowanych produktów marki własnej. By te rodzinne przedsiębiorstwa mogły się nieustannie rozwijać, konieczne jest równoległe poszerzanie wiedzy i wspieranie innowacyjności. Właśnie temu służy Akademia Umiejętności Eurocash.


POPULARNE NA FORUM

Twarda woda

A perfectly composed article, if just all bloggers take a gander Professional Academic Writing Services at your substance and gain from it than the web would be a far superior...

34 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Zarabianie przez internet

Instagram is a social media app that allows users to share photos and videos from their lives, add captions, edit filters, tweak settings and engage with others.Click ...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Giving your daughter a unique name can be a bit of a challenge. You want a name that helps her stand out but not one that she'll hate. Read this for more details unique girl...

13 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Zarabianie przez internet

Custom Invitation boxes you want to make your events or parties more memorable and also try to inspire your dear and loved ones with your priceless gifts.

11 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

You have done a great job. I will definitely dig it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site my gmail login

13 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
E-papierosy na cenzurowanym

Thankyou for sharing the data which is beneficial for me and others likewise to see. traffic flow seo

5 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Alma Market powiększa sieć

I am always searching online for articles that can help me. There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in Features also. Keep working, great...

6 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Twarda woda

Hello My name is Sarah Smith and This is a very nice post. Thanks for sharing with us. Keep it up Get the Best Of My Assignment Help in UK.

34 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018