Koszt uruchomienia sklepu eSmoking World oscyluje wokół 30 tys. zł.
Czwartek
06.10.2016
Nowelizacja ustawy tytoniowej eliminuje internetowy handel elektronicznymi papierosami. Korzystają franczyzodawcy, którzy zapewniają detalistom legalne produkty i markę.
 

Należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World, urosła o kilkanaście punktów od lipca. Firma spodziewa się, że liczba otwarć w najbliższym czasie jeszcze wzrośnie, ponieważ handel z internetu przenosi się do sklepów stacjonarnych, a niezrzeszone punkty szukają schronienia w sieciach.

Obowiązujące od września nowe przepisy, regulują rynek i zwiększają kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie znika handel internetowy i na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ponieważ procedura jest bardzo kosztowna (nawet 50 tys. zł. za produkt), mniejsi importerzy lub producenci uszczuplają ofertę ustępując pola silniejszym graczom, wśród których największym jest ostrzeszowski CHIC Group, operator sieci eSmoking World. Firma zarządza obecnie 843 punktami sprzedaży (wyspy i salony), z czego ok. 432 prowadzone są w oparciu o model franczyzowy lub partnerski. Aż 80 proc. franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt.

– To jeden z najlepszych wskaźników na całym rynku franczyzy – mówi Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. – Zawdzięczamy go kilku czynnikom – niskiej kwocie inwestycji, bardzo szerokiemu wsparciu franczyzodawcy oraz temu, że ten biznes jest stosunkowo łatwy w zarządzaniu, co pozwala franczyzobiorcom na otwieranie kolejnych punktów.

Koszt uruchomienia sklepu eSmoking World oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. eSmoking World należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów.

Nowe punkty eSmoking World mają powstawać w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia lokalu to 20-40 m2. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy eSmoking World prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio po 6-9 miesiącach.

Polski rynek papierosów wart jest ok. 27 mld zł, zaś papierosów elektronicznych ok. 450 mln zł. Zważywszy, że w najbliższych latach proporcje te będą się wyrównywać, gra jest warta świeczki – zauważa Michał Brzemiński.


Profil mężczyzny
Łukasz Michalak
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.