Pracowita jesień w Blue Shadow
Blue Shadow, rodzinna firma odzieżowa wywodząca się ze Śląska, coraz śmielej poczyna sobie na rynku franczyzy. Twórczynie marki, Sara i Roma Barna, weszły na rynek z własną kolekcją w 2012 roku, dziś ich sieć liczy 24 sklepy i rozwija się poprzez sprzedaż licencji.
– Drugie półrocze 2016 roku jest dość intensywne. Otworzyliśmy dwa nowe salony Blue Shadow w ekskluzywnych centrach handlowych w Białymstoku, w Poznaniu oraz w Warszawie. Salony Blue Shadow zawitały także do Sandomierza, Kwidzyna i Grudziądza. Dbamy również o lifting naszych dotychczasowych sklepów – kilka tygodni temu salon w Skierniewicach przenieśliśmy w inne, większe i bardziej przestronne miejsce – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.
W kilku miastach franczyzodawca planuje zamianę lokalizacji sklepów.
– Staramy się, by ten proces przeszedł płynnie, tak jak np. w Skierniewicach. Jednego dnia zamknęliśmy sklep usytuowany przy ulicy, a trzy dni później otworzyliśmy na nowo salon w najlepszym miejscu handlowym w mieście – mówi Agnieszka Falińska. – Nasze klientki przywiązują się do naszej marki, do tego co im mamy do zaproponowania. Wymaga to, rzecz jasna, czasu i pracy stylistów, zatem każda lokalizacja jest dla nas bardzo ważna. Wszystkie sklepy odnotowały przyrosty sprzedaży rok do roku.
Niebawem marka Blue Shadow zawita do nowo powstającej Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim. Kończą się też prace przygotowawcze do otwarcia salonu w Kołobrzegu w Galerii Hosso i Kościerzynie.
– Podpisaliśmy umowę w Jaworznie w Galerii Galena. Zależy nam na sklepach w Warszawie, prowadzimy równolegle kilka rozmów, mamy już wybrane lokale, w których obecnie przeprowadzamy badanie potencjału rynkowego – mówi Agnieszka Falińska.
Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Na jakie przychody można liczyć?
– W pierwszym roku, który jest czasem zapoznawania się klientek z nami oraz budowania lokalnego wizerunku marki, zyski będą pozwalały na zwrot z inwestycji z lekkim plusem. Kolejne lata będą pozwalały na zwiększenie oczekiwań – tłumaczy Agnieszka Falińska.
Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Jak przyznaje, większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
Blue Shadow otwiera sklepy głównie w mniejszych i średnich miastach. Jak przebiega rozwój sieci?
Zamknięcie centrów handlowych spowodowało, że przychody największych firm odzieżowych drastycznie spadły. Jaka będzie ich przyszłość?
Czy da się założyć firmę za nieduże pieniądze? Oczywiście! We wrześniowym numerze "FRANCHISING" przedstawiamy sprawdzone pomysły na biznes we franczyzie za rozsądną kwotę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.