Forum: Specjaliści od franczyzy (przykład firmy LeeCoopper)

20.01.2006
MK
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Nie ma zagrożenia”
- rozmowa z Michałem Skórkowskim, specjalistą ds. franchisingu firmy LeeCoopper

Hipermarket Tesco zamierza powalczyć o zamożniejszego klienta, który ubiera się w markowych sklepach, ale produkty żywnościowe kupuje w hipermarketach. Od lutego w sklepach Tesco będzie można kupić ubrania amerykańskiej firmy Cherokee. Czy według Pana spowoduje to spadek sprzedaży odzieży w markowych sklepach?
Marka Cherokee jest bardzo słabo rozpoznawalna na rynku Polskim, dlatego pojawienie się jej w marketach nie powinno wpłynąć na sprzedaż pozostałych marek. Dodatkowo poprzez takie wejście na rynek, będzie ona kojarzona z marketami a jak powszechnie jest wiadomo jakość sprzedawanych tam produktów odzieżowych pozostawia wiele do życzenia. Tak więc spadek może nastąpić tylko tej jednej marki z pozycji słabo rozpoznawalnej do pozycji marki marketowej.

W jaki sposób sprzedaż markowych ubrań w hipermarketach wpłynie na rynek odzieżowy?
Na to pytanie pozostaje odpowiedzieć tylko pytaniem, które marki o ugruntowanej pozycji na rynku zdecydują się na krok prowadzący do spadku jej wizerunku? ...Według mnie nieliczne, bądź te o nieugruntowanej pozycji, a to nie może mieć wpływu na sprzedaż markowej odzieży.


Wywiad przkopiowałem bo nie można go skomentować tak jak większośći
Bardzo mnie zastanowiła pierwsza cześć wywiadu.
Mówienie na szerokim forum że marka danej firmy nie jest znana na rynku polskim, a przy okazji chce się sprzedawać licencje jest głęboką niedorzecznością, szczególnie jeżeli takie słowa padają z ust "specjalisty". Trzeba więc się zastanowić ...
Mnie to zażenowało!

20.01.2006
MK
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Jeszcze mi się coś nasunęło.
Franczyza to jest takie symbolicznie małżeństwo między dawcą a biorcą.
Wstawianie markowych ciuchów do hipermarketów jest pewnego rodzaju skokiem w bok przez jednego z małżonków (oczywiście wiadomo którego).
Ceny w marketach na pewno będą mniejsze niż w sklepach franczyzowych, a jeżeli ktoś już jest przywiązany do marki to pujdzie kupić tam gdzie takiej jeżeli jakość jest taka sama, np. przy koazji niedzielnych zakupów.
Taki manewr w wykonaniu centrali jest poprostu symbokiczną zdradą, widać centrala szuka przyjemności w objęciach innego kochanki.

20.01.2006
wypowiedzi: 9
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Chyba MK nie zrozumiałeś (aś). Przecież ten facet jest z firmy LeeCoopera! On nie mówi o swojej marce, tylko o Cherokee! I wcale nie zamierza sprzedawać ubrań LeeCooppera w hipermarkecie!

PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.

Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.

Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.