Forum: ciekawostki z najnowszego numeru

04.07.2006
madde
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Kochani, chcę się podzielić z Wami moim komentarzem dotyczącym ciekawostek psychologicznych zawartych w artykule "na złość wspólnikowi odmrożę sobie potrfel" - z którego dowiadujemy się o takich prawdach jak np.: hipokamp odpowiedzialny za emocje... Drogi autorze hipokamp odgrywa kluczową rolę w procesach pamięciowych (pamięć trwała), natomiast "komputerem emocjonalnym" jest ciało migdałowate i z tego co mi wiadomo nic się w tej sprawie nie zmieniło:) Osoby z uszkodzonym hipokampem nie są w stanie zapisać i wydobyć informacji z pamięci trwałej i dlatego mają trudności z podejmowaniem decyzji - emocje nie mają tu nic do rzeczy!
Ciekawe rzeczy napisano także nt. samooceny... Strach tak nie działa, a samoocenę nie wszyscy biznesmani mają wysoką... A co z tymi, co mają niską? Strach jest owszem jedną z podstawowych emocji człowieka (odsyłam do badań Ekmana), ale nie jest na szczęście głównym doradcą ekonomicznym człowieka... Myśli Pan, że wszyscy czytamy ten portal i magazyn ze strachu????
Poza tym wiele bardziej znanych teorii psychologicznych niż teoria perspektywy (dodam, że nazwya się to perspektywa obserwatora :) mówi o subiektywnym spojrzeniu człowieka na to, co mu się przytrafia, więc dlaczego opisuje Pan akurat tą?
O dzisięciokrotnie większym znaczeniu przykrych niż przyjemnych wydarzeń w naszym życiu, mówi też inna teoria a krzywa użyteczności hiperboli tego nie wyjaśnia - tylko zupełnie inny mechanizm... Jaki pozostawię Panu do zgadnięcia - lub do doczytania. Tymczasem lepiej nie zabierać głosu w sprawach,w których tak mało się wie. Bardzo lubię Wasze pismo i nie chcę zmieniać zdania.
PS. Złośliwi mogą Panu zarzucić mechanizm zwany projekcją - a tak chyba nie jest, hm?

05.07.2006
*.lublin.sdi.tpnet.pl

No to się Pan Wydawca nieźle wygłupił. Tak to jest, gdy dyletanci zabierają się za pisanie pseudonaukowych wypocin.

06.07.2006
wypowiedź: 1
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Macie na myśli artykuł "Na złość wspólnikowi odmrożę sobie portfel" z nr 20 (najnowszego)magazynu Franchising Info? Faktycznie, jak to jedna przeczytana przypadkiem (i chyba bez pełnego zrozumienia) książka w połączeniu z efektem przeglądania się autora w "lustrze własnych emocji" może zarzutować na meritum treści wiodącego artykułu redakcyjnego... Tylko dlaczego czytelnicy magazynu muszą być torturowani tymi pseudonaukowymi wynurzeniami? Czy i w jaki sposób czytanie takich "objawień" ma im pomóc w prowadzeniu ich własnych biznesów; czyli co "poeta miał na myśli, pisząc takie słowa" ? Może autor chce przestrzec Czytelników magazynu przed podejmowaniem własnej działalności gospodarczej i związanego z tym ryzyka - co by jednak chyba zaprzeczało idei przewodniej magazynu? Gratuluję jednakże autorowi metody na wprowadzenie "twórczego niepokoju" w sprawach oczywistych. Tak trzymać!

10.07.2006
madde
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Tak, rzeczywiście szkoda czytelników. Żałuję, że autor nie czuje wagi swych słów wypowiadanych do kilku tysięcy czytelników, wśród których są z pewnością osoby o jeszcze słabszym poziomie wiedzy psychologicznej. Takie osoby mogą zapamiętać te nieprawdziwe informacje. Mam nadzieję, że w następnym numerze zostanie zamieszczone sprostowanie. Rozumiem, że skoro autor nie podjął z nami dyskusji - to ozacza to, że mu wstyd. Mam tylko nadzieję, że wstyd nie przysłoni mu poczucia moralności i odpowiedzialności wydawcy nakazującej podawanie rzetelnych informacji i będzie potrafił naprawić swój błąd. Publiczne podawanie takich informacji podlega z pewnością karze. Oby tylko magazyn FranchisingInfo nie wpadł w ręce autora książki na którą pan wydawca się powołuje...

PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.

Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.

Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.