Forum: Kalkulacja do weryfikacji

28.10.2008
wypowiedź: 1
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Witam,

to mój pierwszy post i mam nadzieję, że nie ostatni. Przymierzam się do franczyzy w sieci z produktami spożywczymi z wyższej półki. Nigdy dotąd zawodowo nie miałem styczności z handlem detalicznym i stąd moje wątpliwości.

Próbuję policzyć rentowność przedsięwzięcia, ale nie jestem pewien czy nie pomijam czegoś w moich kalkulacjach. Założenia są następujące:

-sklep 30-40 m kw. w Warszawie - czynsz miesięczny ok 4 800 brutto,

-opłaty miesięczne marketingowe + utrzymanie systemu inform. - 750 brutto,

-opłaty eksploatacyjne stałe miesięczne - 1 000 brutto,

-1 pracownik (pensja ok 2000 netto) - ok. 3 300 brutto,

-dawca podaje obrót na poziomie 40 000 do maksymalnie 70 000 brutto miesięcznie,

-marża to 30 %,

 

Z tego wynika, że moje przychody z marży powinny wynieść od 12 000 do  21 000 pln brutto.

Minus VAT co daje przychód netto -  9 800 do 17 000 pln

Minus koszty ok  10 000 pln co daje stratę/dochód od  -200 pln do +7000 pln,

A jeszcze ZUS ponad 300 pln, (przez pierwsze 2 lata)

A haracz dla fiskusa?

Nie liczę zwrotu inwestycji, reklamy, nieprzewidzianych wydatków.

 

Powiedzcie mi, czy ja popełniam gdzieś błąd w założeniach i obliczeniach, czy rzeczywiście pracując od rana do wieczora (zatrudnię przecież tylko jednego pracownika), inwestując na początek ok 120 000 pln, pakując sie w kredyt pod hipotekę domu - jest duża szansa, że zarobię mało albo jeszcze stracę?

Jasne, powiecie biznes to ryzyko, raz na wozie raz pod....., ale tu nawet zakładając wariant optymistyczny, niewiele mi zostanie na koncie. W Warszawie i okolicach utrzymanie rodziny za 2000 miesięcznie graniczy z ubóstwem.

Wiem, że w Polsce sklepy takie działają i są przedsiębiorcy, którzy podpisują umowy na kolejne placówki. To o czymś świadczy, ale może oni nie płacą takich niebotycznych czynszów za lokal wielkości pokoju i nie muszą płacić pani sklepowej 2000 pln na rękę.

Z dugiej strony jest wielu franczyzobiorców w różnych branżach, którzy wynajmują w Warszawie lokale wielokrotnie większe, płacąc za to ogromne pieniądze wciąż funkcjonują!

Proszę, ustosunkujcie się do tego co napisałem. Być może brak doświadczenia powoduje, że wyciągam błędne wnioski i źle to wszystko przekalkulowałem.

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

28.10.2008
wypowiedzi: 3
*.internetdsl.tpnet.pl

Po pierwsze koniecznie wykonaj własne obliczenia obrotów bo taki obrót na sklepie wydaje mi się bzdurą. 2500 zł obrotu dziennie zakładając 20 dni pracy to jakaś paranoja - co ty bedziesz sprzedawał - zapałki. Mieszkam w willowej dzielnicy Wrocławia i tyle zostawiają klienci w ciągu godziny w lokalnej zaprzyjażnionej malutkiej żabce która w promieniu 500 metrów ma 5 konkurentów w tym 2 sieciowych. Ja uważam że kalkulacja jest skopana albo produkty nie dla ludzi. Dokonaj także analizy czynszów w sąsiedztwie - bo taki czynsz płaci się owszem ale w atrakcyjnym miejscu - a miejsce atrakcyjne da ci takie obroty w kiosku z gazetami w kilka godzin. Ja bym poszedł do jakiego kolwiek podobnego sklepu w okolicy i pod pretekstem jakiejś bzdury nawet podrywania ekspedientki spróbował zobaczyć ile klienci zostawiają tam średnio kasy - potem jeszcze dwie/trzy godziny w samochodzie - i liczenie klientów i dane już posiadasz. Mnożysz razy 20 do 25 dni / w polsce jest multum świąt w które i ty musisz odpoczywać/ i masz bazę do obliczeń. Zacznij jednak od pytania czy sam kupował byś to co chcesz sprzedawać gdybyś znalazł się w sytuacji swoich klientów czyli z takim portfelem, pod tym adresem i od tego miłego sprzedawcy - w biznes który chcesz zrobić trzeba poprostu wierzyć a obliczenia mają tylko dać ci pewność że nie wywalasz kasy w błoto.

p.s. Jak byś dojżał do odzieżówki to odezwij się do mnie. Mój Post poniżej.   

PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.

Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.

Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.