Forum do artykułu: Wiedza w parze z doświadczeniem

20.12.2015

Wiedza w parze z doświadczeniem

O rozwoju branży spożywczej i „dom i ogród” opowiada Eliza Orepiuk-Szymura, kierownik dyrekcji komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

Jak Pani ocenia rozwój rynku spożywczego i branży „dom i ogród”? Rynek spożywczy należy do najbardziej dynamicznych w Polsce. Mimo że przez ostatnią dekadę liczba niezależnych sklepów spadła o 30 proc., przybywa placówek zrzeszonych w sieciach. W ciągu ostatnich 10 lat zanotowały aż trzykrotny wzrost. Oznacza to, że duzi gracze zyskują coraz większą przewagę nad niezależnym handlem. Według prognoz, wartość rynku spożywczego osiągnie na koniec 2015 roku ok. 240 mld dol., czyli o mniej więcej 2,1 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Prawdopodobnie najbliższe lata będą równie dobre. Podobne prognozy dotyczą branży „dom i ogród”. Sektor zatacza coraz szersze kręgi, obejmując stopniowo mniejsze miejscowości. Nic dziwnego zresztą. Jest ich o wiele więcej, niż dużych miast. Ponadto cechuje je większy popyt ze względu na wciąż ograniczony dostęp do artykułów budowlanych, wyposażenia wnętrz i urządzania ogrodów. Jest więc nisza, którą chcemy wypełnić. Nie oznacza to, że duże miasta tracą na wartości. Mija właśnie 10 lat od boomu mieszkaniowego w Polsce. Ci, którzy kupili mieszkania przed laty, przymierzają się do ich remontu. Poza tym na rynku wciąż pojawiają się nowe mieszkania, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów w branży wyposażenia wnętrz i tworzy miejsce na nowe placówki.

Eliza Orepiuk Szymura
28.10.2016
wypowiedzi: 15
*.internetunion.pl

Opłaca się rozpoczęcie takiej współpracy franczyzowej w miejscowości do 20 tys mieszkańców?

29.10.2016
wypowiedzi: 6
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Wróżką nie jestem, przeanalizuj wszystko.

30.10.2016
wypowiedzi: 32
*.adsl.inetia.pl

Wszystko zależy od tego czy w Twoim miejscu zamieszkania będzie popyt na Twoje towary. No i konkurencja też ma duże znaczenie w małych miastach

06.11.2016
wypowiedzi: 28
*.bielawa.vectranet.pl

A jak sprawa się ma w branży spożywczej? Dużo trzeba wyłożyć na start i lepiej mały sklepik czy duży market obrać sobie za cel?

07.11.2016
wypowiedzi: 9
*.191.4.215

Najpierw musisz sprawdzić, jaka jest konkurencja w lokalizacji, w której planujesz otworzyć działalność, o ile już masz jakąś wypatrzoną. W małej miejscowości, o jakiej piszesz, branża spożywcza jest jedną z najbardziej potrzebnych więc mały/średni sklepik zawsze się przyda, o ile towary będą różnorodne, a sam wygląd lokalu porządny, bo to przyciągnie klientów. Market najbardziej opłaca się we franczyzie, bo na własną rękę potrzeba by zainwestować trochę dużo kapitału, załatwić dużo pozwoleń itd., mniejszy sklep jest rozsądniejszym wyjściem - przynajmniej w mojej opinii. 

16.03.2017
wypowiedzi: 7
*.dynamic.chello.pl

Nie lubię takich wątków bez szczegółów. Konkurencja, jaki klient, popyt na daną usługę - zapomnieliśmy o tak ważnych kwestiach? 

PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.

Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.

Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.