Forum: Agencje Finansowe - finanse i bankowość 106

emkael 09.05.2005 *.host-81-190-163-203.gorzow.mm.pl

7
Witam serdecznie wszystkich "biorców" i "dawców" odwiedzających to forum. Przeczytałem z uwagą wszystkie posty na tym forum, dotyczące działalności różnego rodzaju agencji w naszym kraju. Od razu zaznaczę, że jestem laikiem w tej kwestii. Nie prowadze żadnego punktu, a do tej pory, moja wiedza na ten temat ograniczała się jedynie do doniesień prasowowych o szwindlach dokonywanych przez jakąś firmę. Celowo użyłem tu stwierdzenia "jakąś", gdyż nie wiem o jaką firmę chodzi. W naszym kraju panuje jednak powszechne przekonanie, że "tanie opłaty" = oszuści. I niestety, nad czym ubolewam, trudno będzie to zmienić. Tak jak ciężko przekonać starszą osobę (a takie też płacą rachunki) do otwarcia konta w internecie (cytuje: INTERNAT? Nie chce konta w internacie), tak trudno jest Polaków przekonać z powrotem do płacenia rachunków w "tanich opłatach".
Ubolewam, bo chętnie bym sam taki punkt założył. Ale zamiast rzeczowej informacji (np. od osób będących "biorcami"), na tym forum znalazłem w większości przypadków kłotnie pomiędzy poszczególnymi agencjami. Nie robi to dobrego wrażenia na potencjalnych "biorcach". Na stronie franchising.info.pl jest kilka ofert "tanich opłat", a w googlach, po wpisaniu odpowiedniego hasła też można trafić na kilka większych lub mniejszych firm. Niektóre oferują zakup licencji (płyty CD za 700 zł), a inne - pełne wyposażenie punktów za, bagatela, 7-8 tysięcy złotych. W pierwszym przypadku ktoś stworzył zapewne prezentację typu "know-how" i robi na tym niezły biznes. Tak swoją drogą, skoro samemu ustala się wysokość prowizji, tzn. że pieniadze na konta odbiorców opłat wpłacamy sami za pośrednictwem konta firmowego np. w Multibanku, czy innym banku, gdzie nie płaci się za elektroniczne przelewy.