Sicilia Pizza & Pasta

Sicilia Pizza & Pasta
Informacje o systemie franczyzowym
Opis systemu franczyzowego

Sergio rodowity Sycylijczyk, wraz z żoną Polką w 1999 roku otworzył w Katowicach pierwszą Ristorante Pizzeria Sicilia, restaurację z wyśmienitą kuchnią śródziemnomorską, i jedyną w swoim rodzaju oryginalną pizzą. Lokal szybko zyskał wielką popularność na całym Śląsku. Przez kolejne lata przekonał się, że Polacy tak samo jak Włosi kochają dobre jedzenie. Po sukcesie pierwszej restauracji otwierał więc kolejne. Te lokale oraz zdobyte doświadczenie stały się wzorcem i podstawą do budowy sieci franczyzowej Sicilia Pizza & Pasta.

Sicilia Pizza & Pasta jest konceptem pizzerii tratorii z własnym unikalnym menu. Restauracja oferuje sprzedaż w lokalu oraz z dostawą. Dowóz potraw do domu czy biura jest istotnym elementem systemu. Co nas wyróżnia: oryginalny i wysokiej jakości produkt, jedyna taka pizza na rynku, świeże faszerowane makarony (Pasta Fresca), klimatyczny lokal z miłą obsługą, szybka dostawa…

Jednostki własne
  • Katowice, ul. Kochanowskiego 2;
  • Katowice, Silesia City Center (I piętro), ul. Chorzowska 107;
  • Bielsko Biała (planowane otwarcie w listopadzie 2016r.)
Zdjęcie punktu systemu
Restauracaj Sicilia Express
Informacje dla franczyzobiorcy
Wsparcie dla franczyzobiorcy

Franczyzobiorca podpisując umowę franczyzową z „Sicilia Pizza & Pasta” uzyskuje prawo do wieloletniego prowadzenia działalności pod marką franczyzodawcy i korzystania z szeregu atutów konceptu:

  1. Autentyczna, sycylijska kuchnia. Przystępując do systemu uzyskują Państwo dostęp do technik i przepisów najbardziej rozpoznawalnej, popularnej i lubianej na świecie gamy smaków. Ponieważ Sicilia Pizza & Pasta opiera swoje działanie na ofercie kulinarnej opracowanej przez włoskich mistrzów kuchni – pizza i pasty naszych restauracji tworzą menu konkurencyjne w każdej lokalizacji.
  2. Wsparcie franczyzodawcy. Zarówno franczyzobiorca jak i jego pracownicy przejdą szkolenie organizowane przez franczyzodawcę. Organizator systemu od początku wspiera franczyzobiorcę i pomaga mu w jego działalności. Przez cały okres współpracy franczyzobiorca może korzystać z pomocy franczyzodawcy lub jego pracowników, co zasadniczo odróżnia jego sytuację od pozycji indywidualnego przedsiębiorcy pozbawionego wsparcia sieci w kryzysowych lub kłopotliwych okolicznościach.
  3. Wygląd lokalu. Franczyzobiorca korzysta z projektu architektonicznego opracowanego przez Franczyzodawcę, profesjonalnie opracowanej aranżacji tak wnętrza jak i elewacji lokalu.
  4. Know-how. Jeżeli już prowadzą lub prowadzili Państwo działalność gospodarczą w branży gastronomicznej zapewne wiedzą na jakie straty narażony jest przedsiębiorca. Nieznajomość sprzętu, korzystanie z niesprawdzonego wyposażenia, współpraca z niesprawdzonymi dostawcami towarów – to tylko niektóre aspekty mogące generować straty, nie mówiąc o utraconych korzyściach z powodu chociażby niewłaściwej ekspozycji oferty, nieprofesjonalnego zachowania obsługi i błędów w jej nadzorze. Wsparcie Franczyzodawcy pozwala zminimalizować ryzyko popełnienia błędów w organizacji przedsiębiorstwa jakim jest każda restauracja.
  5. Organizacja systemu. Wysoki poziom obsługi, bardzo dobrze wyszkolony i stylowo ubrany personel, dobrze utrzymany lokal, sprawnie zorganizowane dostawy, wdrożony system HACCP, to tylko niektóre korzyści jakie odnosi Franczyzobiorca stosując procedury Sicilia Pizza & Pasta. Kolejną bardzo ważną zaletą są dostawcy z którymi sieć ma podpisane kontrakty na współprace, daje to nam wiele korzyści, przede wszystkim niższe ceny produktów oraz ich wsparcie marketingowe w budowaniu silnej sieci. Franczyzobiorca pozostaje niezależnym przedsiębiorcą, ale zobowiązany jest przestrzegać procedur systemu, co działa na korzyść obydwu stron współpracy.
  6. Sprzedaż z dowozem. Bardzo ważnym elementem systemu Sicilia Pizza & Pasta jest sprzedaż z dostawą, która ma być szybka, sprawna i dostarczona na czas. Franczyzobiorca będzie korzystał ze strony internetowej przygotowanej przez Franczyzodawcę oraz wypróbowanych rozwiązań marketingowych w celu pozyskania zamówień (takich jak sprzedaż przez sklep on-line oraz przez portale typu: Pyszne.pl oraz Pizzaportal.pl)
  7. Marketing. Począwszy od logo nawiązującego do sycylijskiego godła, poprzez wygląd lokali i obsługi aż po działania PR system Sicilia tworzy spójny, wyrazisty wizerunek marketingowy, z którego korzysta każda jednostka sieci. Zaawansowany marketing – kreatywna i skuteczna reklama, wysoki poziom materiałów marketingowych, sprawdzone sposoby dotarcia do klienta, ciekawe formy współpracy barterowej, mocna reklama internetowa, organizowane centralnie lub lokalnie konkursy, nagrody, zaproszenia, bony, to wszystko stanowi o naszym dotychczasowym sukcesie, ale posłuży także Państwu przy tworzeniu i rozwoju pozycji Państwa  Sicilia Pizza & Pasta na lokalnym rynku.
  8. Własne produkty. Franczyzodawca importuje wybrane półprodukty dla całej sieci (są to oryginalne pasty, faszerowane makarony- pasta fresca, wędliny, sery, mąka, oliwa,  pomidory pelati, kawa, wino itp.).
  9. Kuchnia włoska jest popularna w całej Polsce, ale własne dobre produkty w połączeniu z całym sprawdzonym od lat know-how sprawią, że Sicilia Pizza & Pasta będzie się różnić od innych restauracji w okolicy, głównie swoją oryginalnością, klimatem lokalu oraz co najważniejsze poziomem jakości potraw. Po przez znaczną skalę działania franczyzodawca jest w stanie zapewnić dobre ceny zaopatrzenia co przełoży się na zmniejszenie kosztów a zarazem większy zysk franczyzobiorcy.
Przewidywana suma inwestycji

Na podstawie doświadczeń Franczyzodawcy minimalna inwestycja w przygotowanie restauracji Sicilia Pizza & Pasta to około 200 tys. zł. oczywiście uzależniona jest od wielkości lokalu i możliwości adaptacyjnych. Po znalezieniu lokalizacji i wstępnym audycie przygotujemy szczegółowy kosztorys i cały biznes plan inwestycji.

Państwa Sicilia Pizza & Pasta zacznie zarabiać na siebie obsługując około 50 klientów dziennie. Oczekiwana średnia liczba klientów to około 100 zamówień dziennie. Oczekiwany okres zwrotu z inwestycji to około 2 lat, ponieważ każdy nowy lokal gastronomiczny potrzebuję czasu, aby zdobyć popularność. Oczekiwana rentowność lokalu to min. 150 tys. rocznie.

Opłata wstępna za Pakiet Startowy oraz udostępnienie prawa do korzystania z systemu Sicilia Pizza & Pasta na okres 5 lat płatna przy podpisaniu umowy wynosi 10 tys. zł (kwota ta zawiera opłatę za know-how, podręcznik operacyjny, szkolenia personelu Franczyzobiorcy przed otwarciem lokalu, wstępne działania marketingowe oraz koszty operacyjne związane z uruchomieniem lokalu).

Stała miesięczna opłata licencyjno-marketingowa to 5% liczona od obrotu netto.

Podstawowe wymagania sieci
  1. Lokal
    • Wymagania lokalowe restauracji Sicilia Pizza & Pasta nie są sztywne - powierzchnia lokalu nie może być jednak mniejsza od 120 m2. Metraż idealnej restauracji to 120-140 m2, w zależności od cech danej lokalizacji.
    • Najlepsza lokalizacja restauracji to centra miast, bliskość szkół, biurowców lub duże osiedla.
  2. Kandydat
    • Idealnym kandydatem na Franczyzobiorcę jest osoba charakteryzująca się wysoką motywacją osobistą, odporna na stres i gotowa na ciężką pracę, którą jest prowadzenie własnej działalności gospodarczej w gastronomii.
    • Nie jest wymagane doświadczenie w gastronomii, franczyzobiorca przejdzie niezbędne szkolenie przed uruchomieniem restauracji. Przydatne jest doświadczenie w zarządzaniu lub sprzedaży.
    • Wskazane jest osobiste zaangażowanie franczyzobiorcy w prowadzenie biznesu.
Informacje o franczyzodawcy
Avangard Travel sc.
ul. Kochanowskiego 2, 40-035 Katowice
662 225 739
franczyza@siciliapizzapasta.pl
www.siciliapizzapasta.pl
Osoba do kontaktu dla kandydatów

Krzysztof Kmietowicz

Dowiedz się więcej
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do franczyzodawcy.
Imię i nazwisko *
Miejscowość *
Telefon kontaktowy *
E-mail *
Jeżeli widzisz poniższe pole to pozostaw je puste.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.