Żabka
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Żabka Polska jest właścicielem największej sieci sklepów convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu 25 lat działalności sieć zdobyła pozycję lidera tego segmentu sprzedaży i obecnie posiada ponad 10 000 sklepów w całej Polsce.
Funkcjonowanie placówek oparte jest o model franczyzowy, bazujący na współpracy sieci (franczyzodawcy) z indywidualnymi przedsiębiorcami (franczyzobiorcami). Nowoczesny system bazuje na idei franczyzocentryczności, tj. koncentracji sieci na potrzebach franczyzobiorców i tworzeniu rozwiązań ułatwiających im prowadzenie sklepów. Od samego początku Żabka oferuje współpracującym z nią przedsiębiorcom szerokie wsparcie szkoleniowe, marketingowe i logistyczne. Franczyzobiorcy korzystają z zalet dużej organizacji, w tym jej siły zakupowej, atrakcyjnego asortymentu produktowo-usługowego, logistyki czy marketingu.
Franczyza Żabka - dla kogo?
Aktualnie swoje biznesy prowadzi z Żabką ponad 8600 franczyzobiorców, którzy są aktywnie wspierani przez sieć w rozwoju zawodowym i osobistym. Oferta franczyzowa sieci skierowana jest do osób o różnym doświadczeniu zawodowym, wykształceniu czy pochodzeniu. Sklepy prowadzą osoby zarówno z, jak i bez wcześniejszego doświadczenia w handlu czy własnej działalności gospodarczej. W gronie przedsiębiorców współpracujących z Żabką jest także ponad 300 obcokrajowców.
Osoby, które chciałaby otworzyć swój biznes pod szyldem sieci powinny charakteryzować się przede wszystkim przedsiębiorczą postawą, dużą motywacją, pracowitością, umiejętnością nawiązania relacji z klientami i pracownikami, a także chęcią rozwoju.
Sklepy franczyzowe Żabka prowadzone są przez franczyzobiorców na zasadach własnej działalności gospodarczej, w oparciu o podpisaną umowę współpracy z firmą Żabka Polska. Jako pełnoprawni przedsiębiorcy działają na własny zysk, samodzielnie zatrudniają pracowników, regulują zobowiązania podatkowe i ubezpieczeniowe, a także prowadzą niezależną księgowość. W przeciwieństwie do sklepów działających poza systemem franczyzowym, franczyzobiorcy Żabki otrzymują szerokie wsparcie od sieci ułatwiające im prowadzenie biznesu, w tym m.in. w pełni wyposażony i zatowarowany sklep (m.in.: meble, sprzęt AGD, systemy informatyczne, towar), szereg nieodpłatnych szkoleń, narzędzia technologiczne, wsparcie IT czy serwisowe. Objęci są również unikatowym ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Korzystają również z narzędzi (m.in. aplikacja Cyberstore i portal Managera) pozwalających im na kontrolę przepływów finansowych, prowadzenia sprzedaży i gospodarki magazynowej, a nawet pozwalające na estymację przyszłych zobowiązań podatkowych. Franczyza z Żabką charakteryzuje się również jednym z najniższych na rynku handlu wkładów własnych wynoszącym ok. 5 tys. zł.
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
Ponad 10 000 sklepów sieci w całej Polsce
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Dlaczego warto wybrać franczyzę w naszej sieci. Osoby otwierające swój biznes z Żabką zyskują:
- na mocy umowy franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i umeblowany sklep, który jest również w pełni zatowarowany, a jego wartość sięga kilkuset tysięcy złotych. Towary handlowe, które otrzymuje przedsiębiorca, zgodnie z przyjętym modelem współpracy, mają odroczony termin płatności;
- bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy (w tym 3-tygodniowe szkolenia wprowadzające, dostęp do Platformy edukacyjnej, programu Akademia Przedsiębiorczości);
- “Polisa na biznes” - zbiorowe ubezpieczenie zwiększające bezpieczeństwo finansowe współpracujących z siecią franczyzobiorców;
- rozwój finansowy – w 2023 r. ponad 81% franczyzobiorców osiągnęło 25 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie;
- nowoczesne narzędzia technologiczne, ułatwiające prowadzenie sklepów, takie jak aplikacja Cyberstore, pakiet Optiplan, tablet czy kolektor danych;
- bezpośrednie dostawy towaru ‘pod drzwi’;
- opieka lokalnego przedstawiciela sieci – Partnera ds. sprzedaży;
- ogólnopolskie i lokalne kampanie marketingowe;
- wsparcie serwisowe czy IT;
- samochód w ramach programu ‘Auto na start’ czy pakiet relokacyjny w niewielkich miejscowościach;
- dodatkowe benefity w tym ubezpieczenie LuxMed, karta Mikroflota Orlen czy Multisport
- marka rozpoznawalna przez 93 proc. Konsumentów.
Franczyzę Żabka charakteryzuje niewielki wkład własny - otwierając swój biznes pod szyldem sieci potrzebna jest inwestycja wynoszące jedynie ok. 5 tys. zł (kwota wydatkowane jest na kasę fiskalną czy koncesję).
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Koszty leżące po stronie Żabki:
- koszt adaptacji lokalu,
- bieżące remonty i serwis urządzeń,
- kompleksowe wyposażenie sklepu,
- darmowe dostawy towaru pod drzwi,
- koszt najmu lokalu na rzecz właściciela.
Koszty pokrywane przez przedsiębiorcę:
- ok. 5 tys. wkładu własnego (zakup kasy fiskalnej, koncesji),
- koszt zatrudnienia pracowników,
- ZUS,
- opłata licencyjna.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Od kandydata na franczyzobiorcę wymagane jest:
- przedsiębiorcze podejście,
- gotowość do prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
- umiejętności kierowania zespołem,
- pozytywne nastawienie do klienta,
- zaangażowanie i motywacja do pracy,
- podstawowa znajomość obsługi komputera (m.in. Pakiet Office),
- wkład własny wynoszący ok. 5 tys. zł - przeznaczany na zakup koncesji (refundowanej po 3 miesiącach współpracy), kasy fiskalnej czy produktów regionalnych.
Niezbędne jest także pomyślne przejście procesu rekrutacji i szkoleń.
5 kroków do biznesu z Żabką
- wypełnienie formularza online – poprzez stronę internetową (www.zabka.pl/franczyza). Kontakt ze strony przedstawiciela sieci w celu przedstawienia sieci i ogólnych zasad współpracy,
- przedstawienie/zaprezentowanie oferty - bliższa weryfikacja kandydata pod kątem możliwości nawiązania współpracy i poprowadzenia własnego sklepu pod jej szyldem. Odpowiedzi na pytania kandydata.
- szczegółowe omówienie zasad współpracy - podczas spotkania z managerem ds. sprzedaży.
- szkolenia i dokumenty - przejście niezbędnych szkoleń praktycznych i teoretycznych w sklepie trenerskim, zakończone egzaminem. Podpisanie wszystkich koniecznych dokumentów, w tym umowy franczyzowej (kandydat otrzymuje ją na co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem współpracy).
- rozpoczęcie działalności - po przygotowaniu sklepu, w tym jego zatowarowaniu. Przekazanie kluczy.
Chcesz posłuchać co mówią franczyzobiorcy o współpracy z siecią? Posłuchaj 25 wywiadów z przedsiębiorcami, które prowadzi Jarosław Kuźniar. To inspirujące i ciekawe rozmowy z osobami, które dzielą się swoimi sukcesami, mówią, co jest ważne w prowadzeniu własnej działalności i zdradzają swój przepis na osiągnięcie sukcesu pod szyldem Żabki (www.zabka.pl/podcasty)
Dowiedz się więcej: www.zabka.pl/franczyza
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Żabka Polska Sp. z o.o. (ul. Matyi 8, 61-586 Poznań). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Żabka oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie zabka.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Carrefour zaprasza do strefy party, Żabka ogłasza zmiany w zarządzie, Sfinks otwiera nowe lokale. Przegląd tygodnia 3-9 lutego.
Kiryla Valadkievych pochodzi z Białorusi, a w Polsce mieszka od trzech lat. Najpierw pracował w firmie budowlanej, potem kurierskiej. Aż w końcu zdecydował się na franczyzę.
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
Dawid Maciołek po wielu latach pracy dla dużej korporacji, otworzył sklep Kraina Serów. Dlaczego zdecydował się na tę markę?
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Ci, których interesuje otwarcie własnego sklepu spożywczego mają okazję bliższego poznania franczyzy sieci Intermarché. Już 8 lutego marka zaprasza na bezpłatny webinar.
Paulina Krajewska, podejmując pracę w sklepie Stokrotka, nie spodziewała się, że kiedyś zostanie jego franczyzobiorczynią. Przyjęła życiowe wyzwanie. Jak ocenia swoją decyzję?
– Dojrzałe sklepy osiągają zyski od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięczny miesięcznie – mówi Marcin Górski, właściciel sieci Al. Capone.
Sieć placówek pod szyldem Intermarche, którą prowadzą Państwo Gapys dobrze prosperuje, choć rynek jest coraz trudniejszy. Jaki jest ich przepis na sukces w biznesie?
W Rzeszowie otwarto nowe centrum dystrybucyjne Stokrotki. Magazyn o wielkości 26 tys. mkw. wspiera rozwój sieci w Polsce południowo-wschodniej.
– Puby działające pod naszym szyldem mogą być na plusie już w pierwszych miesiącach działalności – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.
Zainteresowanie współpracą z Chorten rośnie. W tym roku dołączyło do grupy 150 nowych partnerów.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Jak wypromować się w social mediach? Marketingowa wyobraźnia nie zna granic. Na rynku pojawili się pet influencerzy i psy promujące np. marki samochodów, a po sieci krążą de-influencerzy, którzy zniechęcają klientów do zakupów. Sprawdź, jak zmonetyzować te trendy.
Wybór licencji franczyzowej może być niełatwy. Na który koncept postawić? Na Targach Franczyza, które odbędą się 15-16 marca na PGE Narodowym można będzie znaleźć szeroką ofertę pomysłów na biznes.
Branża „dom i ogród” przygląda się zachowaniom zakupowym klientów i dostosowuje do nich swoją ofertę. Doświadczeniem i licencją na biznes chętnie dzieli się też z franczyzobiorcami. Prezentujemy 10 sprawdzonych pomysłów na sklep z artykułami dla domu i ogrodu.
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.