Gwiazdy, które uwodzą

Dorota Szelągowska została doradcą dla klientów sklepów Komfort. Dzieli się wiedzą na temat wyboru odpowiedniej podłogi i dopasowania jej do wnętrza. W zakładce „Inspiracje” na stronie Komfortu projektantka udziela porad, podpowiada różne rozwiązania i obala podłogowe mity.
Wtorek
08.11.2016
Świat reklamy niemal od zawsze korzystał z popularnych osób. Znana i lubiana twarz zwiększa prawdopodobieństwo zauważenia reklamy i zapamiętania jej, gdy przestanie być emitowana.
 

Istnieje cały mechanizm dopasowania celebryty do reklamowanego produktu. Ważne, by gwiazda nie przyćmiła marki, a wyróżniła ją spośród innych. Liczy się pomysł na powiązanie osoby z reklamowanym produktem, oryginalna kreacja i stosunek odbiorców reklamy do gwiazdy. Reklama to emocje. Ważne, żeby były pozytywne. Dlatego najlepiej, żeby celebryta był „na topie” i cieszył się sympatią. Nie musi być autorytetem w dziedzinie, do której zaliczany jest reklamowany produkt lub usługa. Przykładem jest aktor Marek Kondrat, który od lat namawia do korzystania z usług banku ING. Podobnie jest w przypadku operatora telefonii komórkowej Play, który współpracuje z całą plejadą polskich gwiazd, a ostatnio również sięgnął po celebrytów z zagranicy, jak Madonna, Rihanna, Daft Punk itd.

Wybór gwiazdy do reklamy zawsze poprzedzony jest badaniami marketingowymi. Uwzględnia się w nich m.in. postrzeganie gwiazdy przez opinię publiczną czy wiarygodność w przekazaniu głównej idei reklamy. Bardzo istotne jest również powiązanie cech i skojarzeń, jakie budzi dana osoba, z cechami marki czy konkretnym przekazem reklamowym. Szymon Majewski został wybrany do reklamy produktów PKO Banku Polskiego po przeprowadzeniu wielu badań i analiz. Według badań SMG/KRC był wówczas jedną z trzech najbardziej rozpoznawalnych twarzy w Polsce. Showman cieszył się dużą sympatią i zaufaniem, wówczas też nigdy nie brał udziału w żadnej reklamie, co było dodatkowym atutem przy podejmowaniu decyzji o jego wyborze. Pełen entuzjazmu, pozytywnej energii i poczucia humoru artysta miał do banku kojarzonego z emerytami przyciągnąć młode pokolenie. Kampania się udała. W ciągu czterech miesięcy pozyskał 191 tys. klientów i otworzył ponad 35 tys. nowych rachunków. Więcej niż konkurencja.

Komfort, sieć sklepów z podłogami, postawiła natomiast na współpracę z Dorotą Szelągowską, popularną projektantką wnętrz. Firma wybrała na ambasadora swojej marki osobę kojarzoną ze swoją branżą. Dorota Szelągowska zyskała popularność dzięki programowi pt. „Dorota Was urządzi” w TVN Style, gdzie dokonywała metamorfoz domów i mieszkań.

Szukaliśmy osoby, która będzie nie tylko bohaterem naszej kampanii, ale również wiarygodnym doradcą dla naszych klientów. Dorota Szelągowska ma wiedzę merytoryczną, wyczucie oraz mnóstwo ciekawych pomysłów, które nas inspirują. Niezwykle ważne jest dla nas również to, że nasza ambasadorka aktywnie korzysta z naszych produktów, przez co kampania jest prawdziwa i autentyczna – mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, dyrektor marketingu Sklepy Komfort S.A.

Dla sieci liczyła się więc nie tylko popularność partnera kampanii, ale również jego wiedza ekspercka w dziedzinie urządzania domów. Dorota Szelągowska została doradcą dla klientów sklepów Komfort. Dzieli się wiedzą na temat wyboru odpowiedniej podłogi i dopasowania jej do wnętrza. W zakładce „Inspiracje” na stronie Komfortu projektantka udziela porad, podpowiada różne rozwiązania i obala podłogowe mity. Firma zamieściła tam również pomysły na aranżancję wnętrz w najpopularniejszych stylach – nowoczesnym, industrialnym, vintage, klasycznym i skandynawskim. Komfort został także jednym z partnerów nowego programu Doroty Szelągowskiej „Polowanie na mieszkanie”, emitowanego na antenie telewizji TVN. Nowa kampania i współpraca z projektantką ma pomóc firmie nawiązać jeszcze lepszy kontakt z klientem, poprawić widoczność marki Komfort, skojarzyć ją z dobrym stylem, co ma duży wpływ na sprzedaż. W kampanii pt. „Metry2 szczęścia”, Komfort postawił na emocje, akcentując jednocześnie chęć towarzyszenia klientom na różnych etapach ich życia – niezależnie od tego czy jest to nowy własny pokój, pierwsze mieszkanie czy budowa domu. Dlatego w każdym ze spotów telewizyjnych występują inni bohaterowie. Łącznikiem i narratorem opowiadanych historii jest Dorota Szelągowska.

Wszelkie akcje związane z marketingiem i wizerunkiem sieci przekładają się również na obroty sklepów licencyjnych. Zmiany, które wprowadzamy służą również franczyzobiorcom. Mam przede wszystkim na myśli nowy koncept partnerski, który zdejmuje z barków naszych licencjobiorców dużą część ryzyka związanego z biznesem – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych Sklepy Komfort.


Magda Kurda
doradca we franczyzie
/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Assignment Help Online 

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

We are the best in Assignment Help Online.we have well educated experts. Students often feels issues in writing assignment, so to make students comfortable in assignment we...

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Mi w prowadzeniu firmy pomaga ten system https://ax-dynamics.com/pl/dynamics-365/enterprise-edition . W dużym stopniu wspomaga zarządzanie firmom.Potrafi również...

68 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Not keen you need to be very careful when you spray it as if you accidentally inhale any then it induces a coughing fit and burns...

32 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Things are very open and intensely clear explanation of issues. was truly information. Your website is very beneficial. Python Programming Homework Help

32 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jak reklamować swój biznes lokalnie?

Zachęcam zgłosić się do profesjonalnej agencji reklamowej. Ja skorzystałam z TechMedia i jestem bardzo zadowolona. Firma indywidualnie dobiera rodzaj reklamy do potrzeb...

30 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
zobacz więcej na forum