Karol Bielecki: Interes z rodziną
Karol Bielecki
Kupił pan lokal w Kielcach i otworzył restaurację. Dlaczego akurat na ten biznes pan postawił?
Kariera sportowa nie trwa wiecznie. Czas powoli urządzać sobie nowe życie. Dlatego poczyniłem inwestycję w nieruchomość. Akurat nadarzyła się okazja, był ładny lokal, w dobrym miejscu do kupienia. Postanowiłem zaryzykować. Chciałem też stworzyć miejsce pracy dla moich sióstr. Dlatego pomyślałem o otwarciu restauracji. I tak też się stało. Zarządzają nią na co dzień moje siostry. Chciałem, żeby one się tym zajęły. Ja tylko przyglądam się czasami ich pracy i czerpię dochód z wynajmu lokalu na restaurację. Mój portfel finansowy buduję na nieruchomościach.
Mówi się, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęcie. A pan zdecydował się na wspólny biznes z siostrami? Nie bał się pan, że to się negatywnie odbije na stosunkach między wami?
Rozwiązaliśmy to w prosty sposób. Ustaliliśmy, że ja czerpię przychodu z wynajmu lokalu i staram się zbytnio nie wtrącać siostrom w to, jak prowadzą restaurację. Oczekuję w zasadzie tylko tyle, żeby rozliczały się ze mną co miesiąc, płaciły czynsz. Z czego zresztą się wywiązują.
Podobno po dwóch latach od otwarcia restauracja zaczyna się klientom nudzić. Solna działa już ponad dwa i pół roku. Rzeczywiście trudniej jest utrzymać przychody na dotychczasowym poziomie?
Raz na kwartał wprowadzamy zmiany do menu, klient zawsze więc może zjeść u nas coś dobrego, czego nie jadł dotychczas. Poza tym mamy w ofercie również wino, które staram się sprowadzać jak najlepsze, żeby dogodzić kubkom smakowym naszych gości. Dbamy o dobrą jakość dań i nasi klienci przekonali się o tym. Jak na razie im się nie znudziło i mam nadzieję, że tak zostanie.
Postawił pan na biznes w Kielcach ze względu na to, że w tym mieście pan mieszka i pracuje?
Tak, to był ważny powód. I ja, i moje siostry żyjemy w Kielcach, a łatwiej się prowadzi biznes na miejscu niż taki, do którego trzeba dojeżdżać kilkadziesiąt czy kilkaset kilometrów dzień w dzień. A przecież nieprzypadkowo mówi się, że pańskie oko konia tuczy. Poza tym uważam, że w Kielcach brakowało takiej restauracji jak nasza. I my wypełniliśmy tę lukę.
Planuje pan jeszcze jakieś inne biznesy?
Przymierzam się do nowej inwestycji, ale nie jest jeszcze ona na tyle dopracowana, żeby o niej opowiadać. Tak na razie postanowiliśmy z moim wspólnikiem. Zdradzę pani, że będzie to biznes w innej branży niż gastronomiczna. Na razie tylko tyle mogę powiedzieć.
Rozmawiała Anna Smolińska
Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 2/2017 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali