Karol Bielecki: Interes z rodziną

Ja i moje siostry żyjemy w Kielcach, a łatwiej się prowadzi biznes na miejscu niż taki, do którego trzeba dojeżdżać kilkadziesiąt czy kilkaset kilometrów dzień w dzień. A poza tym pańskie oko konia tuczy.
Karol Bielecki
Niedziela
22.10.2017
Otworzyłem restaurację wraz z dwiema siostrami, to było moje marzenie – mówi Karol Bielecki, piłkarz ręczny Vive Targi Kielce, właściciel restauracji Solna 12.
 

Kupił pan lokal w Kielcach i otworzył restaurację. Dlaczego akurat na ten biznes pan postawił?
Kariera sportowa nie trwa wiecznie. Czas powoli urządzać sobie nowe życie. Dlatego poczyniłem inwestycję w nieruchomość. Akurat nadarzyła się okazja, był ładny lokal, w dobrym miejscu do kupienia. Postanowiłem zaryzykować. Chciałem też stworzyć miejsce pracy dla moich sióstr. Dlatego pomyślałem o otwarciu restauracji. I tak też się stało. Zarządzają nią na co dzień moje siostry. Chciałem, żeby one się tym zajęły. Ja tylko przyglądam się czasami ich pracy i czerpię dochód z wynajmu lokalu na restaurację. Mój portfel finansowy buduję na nieruchomościach.

Mówi się, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęcie. A pan zdecydował się na wspólny biznes z siostrami? Nie bał się pan, że to się negatywnie odbije na stosunkach między wami?
Rozwiązaliśmy to w prosty sposób. Ustaliliśmy, że ja czerpię przychodu z wynajmu lokalu i staram się zbytnio nie wtrącać siostrom w to, jak prowadzą restaurację. Oczekuję w zasadzie tylko tyle, żeby rozliczały się ze mną co miesiąc, płaciły czynsz. Z czego zresztą się wywiązują.

Podobno po dwóch latach od otwarcia restauracja zaczyna się klientom nudzić. Solna działa już ponad dwa i pół roku. Rzeczywiście trudniej jest utrzymać przychody na dotychczasowym poziomie?
Raz na kwartał wprowadzamy zmiany do menu, klient zawsze więc może zjeść u nas coś dobrego, czego nie jadł dotychczas. Poza tym mamy w ofercie również wino, które staram się sprowadzać jak najlepsze, żeby dogodzić kubkom smakowym naszych gości. Dbamy o dobrą jakość dań i nasi klienci przekonali się o tym. Jak na razie im się nie znudziło i mam nadzieję, że tak zostanie.

Postawił pan na biznes w Kielcach ze względu na to, że w tym mieście pan mieszka i pracuje?
Tak, to był ważny powód. I ja, i moje siostry żyjemy w Kielcach, a łatwiej się prowadzi biznes na miejscu niż taki, do którego trzeba dojeżdżać kilkadziesiąt czy kilkaset kilometrów dzień w dzień. A przecież nieprzypadkowo mówi się, że pańskie oko konia tuczy. Poza tym uważam, że w Kielcach brakowało takiej restauracji jak nasza. I my wypełniliśmy tę lukę.

Planuje pan jeszcze jakieś inne biznesy?
Przymierzam się do nowej inwestycji, ale nie jest jeszcze ona na tyle dopracowana, żeby o niej opowiadać. Tak na razie postanowiliśmy z moim wspólnikiem. Zdradzę pani, że będzie to biznes w innej branży niż gastronomiczna. Na razie tylko tyle mogę powiedzieć.

Rozmawiała Anna Smolińska

Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 2/2017 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".


ZOBACZ W KATALOGU

7th Street - Bar&Grill
A.Blikle
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
BoBoQ
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chop Chop Lody Tajskie
Cleopatra
CoffeeFeel
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Columbus Coffee
Cools
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Fabryka Pizzy
Felix Chicken
Fornetti
Frankie’s
Fresh Gelato
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Kebab King
Kiełbaskowo
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lepione
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Mangatto
Lody Marsjano
Lody Przygoda & Lavazza
Lody Smaki Natury
Los Tacos
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meat & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
MOJITO LEMON
Mr Hamburger
Mr. Kebab
Naleśnikarnia Gramofon
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niko Spaghetti Bar
Olimp
Organic Coffee & more
Pan Naleśnik
Papa John’s Pizza
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Dominium
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Rybkodajnia
Sbarro
Setka Bar
Sevi Kebab
Shrimp House
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Tel Aviv
Telepizza
Tutti Santi
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Yogo Factory
Zapieksownia
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Z ogórem czy bez?

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Hand Roll Tsuru Sushi co myślicie ?

Witam czy ktoś miał styczności z tym konceptem ?Ktos prowadzi taki punkt ?Lub posiada jakieś spostrzeżenia po spotkaniu z przedstawicielami tego konceptu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018