Start na zachodzie
Start na zachodzie / Sieć Whisky Shop liczy obecnie 9 sklepów, wszystkie znajdują się na terenie Wielkopolski. Franczyzodawca chce otwierać franczyzowe placówki na razie wyłącznie na zachodzie Polski.
Wtorek
13.03.2018
Właściciel sieci sklepów Whisky Shop startuje z franczyzą.
 

Mamy już kilka wytyczonych punktów sprzedaży. Negocjujemy warunki umowy franczyzowej z pierwszymi osobami zainteresowanymi współpracą – wyjaśnia Małgorzata Helmann, odpowiedzialna za rozwój franczyzy w firmie Whisky Shop. Franczyzobiorca ma być odpowiedzialny za sprzedaż towarów w sklepie, jak i dostarczanie produktów podczas imprez okolicznościowych. Najpierw jednak musi przejść trzymiesięczny okres próbny. W tym czasie bierze udział w szkoleniach wdrożeniowych i poznaje biznes od kuchni. Następie dostaje sklep pod swoje skrzydła. Właściciel marki twierdzi, że wydatek na start wyniesie od 120 do 150 tys. zł. Obejmuje koszt licencji franczyzowej i adaptację lokalu. Uiszczona opłata jest gwarantem pomocy ze strony franczyzodawcy. – To my, jako dawcy patentu na biznes, szukamy lokalu na wynajem. Najczęściej ma on 60 m2. Następnie wyposażamy go w meble i sprzęt komputerowy. Franczyzobiorca wchodzi już do gotowego sklepu – podkreśla Małgorzata Helmann.

Każdy sklep Whisky Shop musi być urządzony w podobnym stylu. Zaopatrzenie również podlega standaryzacji. Biorca i dawca licencji dzielą się po równo obowiązkami związanymi z zamówieniem towarów. Franczyzodawca decyduje o doborze alkoholi w sklepie. Franczyzobiorca natomiast rozpoznaje preferencje klientów i określa wielkość zapotrzebowania na konkretne produkty. Aby sprawnie prowadzić sprzedaż, w sklepie muszą pracować co najmniej trzy osoby. Generowane obroty ze sprzedaży wpływają na wysokość miesięcznej opłaty franczyzowej. Kwota zależy nie tylko od osiąganych obrotów, ale również od wielkości lokalu. Przez cały okres prowadzenia firmy, franczyzobiorca może liczyć na rabaty na zakupy hurtowe, niedostępne dla pojedynczego sklepu. Otrzymuje także bufor bezpieczeństwa w postaci opieki prawnej i księgowej, wsparcia technicznego dotyczącego oprogramowania, ubezpieczenia oraz ochrony sklepu. Do kosztów miesięcznych, oprócz opłaty licencyjnej, zalicza się wynajem, ochrona lokalu i wynagrodzenie dla pracowników. Właściciele szacują, że wiąże się to z wydatkiem rzędu 5 tys. zł. miesięcznie.

Sieć Whisky Shop liczy obecnie 9 sklepów, wszystkie znajdują się na terenie Wielkopolski. Franczyzodawca chce otwierać franczyzowe placówki na razie wyłącznie na zachodzie Polski.