Powrót po wielu latach
Przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w rozwój sklepów z włoskimi ubraniami marek premium chwalą sobie jakość towaru, elegancką klientelę i wysokie zarobki. Decyzja o prowadzeniu sklepu z dobrą marką wymaga sporych inwestycji, ale ta się opłaca. Znikomy procent sklepów z ubraniami z półki premium zamyka działalność, za to wszyscy cenią sobie elegancję, która jest widoczna nie tylko na wieszakach, ale w stylu prowadzenia biznesu. Planowanie zakupów z wyprzedzeniem, umiejętność przewidywania sezonowych hitów, dopasowanie oferty pod lokalny rynek to tylko część umiejętności, których nauczy się właściciel butiku, zdecydowany na sprzedaż włoskich marek premium. Szkolenia, wsparcie merytoryczne, szybkie dostawy i doradztwo na każdym etapie rozwoju otrzymuje przedsiębiorca gotów zainwestować w branżę modową.
W przypadku włoskich marek ciekawym pomysłem może okazać się współpraca z firmą GPoland, która jako jedyna w Polsce posiada w swoim portfolio 70 włoskich marek na wyłączność. Latem tego roku firma zorganizowała powrót marki Rifle, którą wielu klientów pamięta z czasów dzieciństwa i wczesnej młodości jako tę, który można było kupić tylko w Pewexie. Przedstawiciele GPoland twierdzą, że wprowadzenie do oferty marki Rifle może być ciekawą propozycją dla przedsiębiorców, którzy prowadzą butiki. Kultowe jeansy mają szansę przyciągnąć klientów, którzy dobrze wspominają włoską markę sprzed lat.
– Duże grono klientów w dalszym ciągu pamięta Rifle z czasów dostępności tylko w Pewexach. Dla wielu z nich była to pierwsza para spodni a fakt zakupu za dolary dodatkowo podnosił ich wartość – mówi Paweł Woroniecki, menedżer marki Rifle w agencji modowej GPoland. – Dawniej marka była kierowana do klientów w wieku 40-55 lat. Dzisiejsza moda rządzi się coraz mniejszym podziałem, stąd też wprowadzone zostały do kolekcji produkty przeznaczone dla młodszego klienta – dodaje.
Powrót Rifle na polski rynek zorganizowała agencja GPoland, która w swoim portfolio posiada aktualnie 70 włoskich marek z segmentu premium. Zaprezentowana właśnie kolekcja Rifle inspirowana jest latami 80. i 90, łączy sportowy miejski styl, etniczne meksykańskie wzory, militarny krój. Marka wraca do tamtych lat dzięki połączeniu klasycznych elementów z nowoczesnym designem. Sezon jesień-zima 2018 łączy kontrastujące ze sobą trendy. Rifle znajdzie miejsce praktycznie w każdym butiku, bo przekrój produktów jest bardzo szeroki, od klasycznych t-shirtów, przez jeansy, aż po sukienki i kurtki. Mocna denimowa baza produktów pozwala na stworzenie ciekawych kompozycji ubraniowych z wykorzystaniem koszulek marki z nadrukami.
W tym roku Rifle obchodzi swoje 60-lecie. Giulio i Fiorenzo założyli ją po wizycie w fabryce w Karolinie Północnej. Do dziś marka ma swoją siedzibę w Toskanii. Logo marki „Rifle” nawiązuje do drewnianych skrzyń jakimi płynęły towary z ameryki do Włoch.
– Strategia rozwoju Rifle zakłada przede wszystkim ponowne wejście do świata mody nie tylko na rynkach europejskich. W dalszym ciągu pozostanie jednak marką denimową gdzie znakiem rozpoznawczym są jeansowe spodnie wysokiej jakości w przystępnej cenie – mówi Paweł Woroniecki.
GPoland jest wyłącznym przedstawicielem marek modowych z sektora premium w Polsce. Franczyzodawca proponuje przedsiębiorcom otwarcie franczyzowego salonu monobrandowego lub multibrandowego butiku Made In G. GPoland w swojej ofercie posiada już ponad 70 brandów, w tym m.in: Emporio Armani, Liu Jo, Patrizia Pepe, Pinko, Furla, Calvin Klein, Ralph Lauren, Tom Tailor. Firma planuje stworzenie nowych sieci dystrybucyjnych na terenie Czech, Słowacji, Łotwy, Estonii i Litwy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.