03.03.2005

Szansa na rodzinny sukces

Chcesz mieć własny biznes? Rodzina namawia cię, abyś zbyt wiele nie ryzykował? Przedyskutujcie kupno licencji franczyzowej.

W Stanach Zjednoczonych prawie pół miliona franczyzobiorców zrzeszonych w ponad 2200 sieciach franczyzowych obraca setkami miliardów dolarów. Franczyza jest tam najlepszym sposobem na zrealizowanie amerykańskiego marzenia o sukcesie. Również w Europie jest to popularny sposób na pierwszy biznes. W Europie Zachodniej franczyza to najczęściej wykorzystywany sposób na założenie własnej firmy. Po prostu franczyza to sprawdzony biznes, więc jest idealna dla osób, które nie mają doświadczenia w prowadzeniu swojej firmy. W Polsce sieci franczyzowe także nabierają rozpędu: jest ich już kilkaset i zrzeszają kilkadziesiąt tysięcy biorców. Być może właśnie teraz jest najlepsza okazja na dołączenie do nich i wykrojenie dla siebie dużej części jeszcze nie zagospodarowanego rynku.

Biznes w każdym wieku

Sukces lub porażka franczyzobiorców zależy tylko i wyłącznie od ich aktywności, zaangażowania i pomysłowości. Franczyza oferuje swoje możliwości wszystkim - aktywnym emerytom i dopiero co upieczonym absolwentom, bezrobotnym oraz pracownikom najemnym, którzy mając dość pracy na etacie, chcą osiągnąć sukces i niezależność we własnym biznesie. Dodajmy - w biznesie w miarę bezpiecznym, bo chronionym przez finansowe i technologiczne zaplecze dużej sieci, którego rozwój gwarantują sprawdzone procedury. Dzięki grze zespołowej jednostki sieci franczyzowej mogą liczyć na wsparcie, o którym samotny, pojedynczy przedsiębiorca może tylko pomarzyć.

Kraina Szczęścia czy Kraina Tyrania

Siła franchisingu wynika ze wspólnoty - wspólnego funduszu na reklamę i z możliwości negocjacji z pozycji silnej grupy. Tym niemniej założenie firmy na zasadzie franchisingu nie jest darmowym biletem do Krainy Szczęścia. To także często 60 godzinny tydzień pracy, zwiększona odpowiedzialność i stres związany z zainwestowaniem własnych pieniędzy.

Wybór: praca najemna czy biznes franczyzowy - należy do ciebie.

Więcej: Franchising Info, nr 9