09.04.2008

Kompetentny menedżer

Inteligentny, znający branżę i dostrzegający dobrych pracowników - tak Polacy postrzegają wzorowego menedżera.

Dobry menedżer przede wszystkim powinien znać branżę, w której działa - uważa prawie 60 proc. Polaków w badaniu przeprowadzonym przez GfK Polonia na zlecenie "Rzeczpospolitej". Powinien także wykazywać się inteligencją emocjonalną, umiejętnością pracy w zespole oraz umiejętnością dostrzegania talentów, czyli najlepszych pracowników w firmie. Na te cechy wskazało 30 proc. badanych. Dla jednej czwartej z ankietowanych liczą się zdolności analityczne szefa, a najmniej istotne, bo zaledwie dla 13 proc., są jego kontakty w kręgach politycznych.

Najlepszym dowodem świadczącym o kompetencjach menedżera ma być dynamiczny i stały wzrost sprzedaży, na co wskazała niemalże połowa osób. Dla 44 proc. istotny jest wzrost zysków, a dla prawie 40 proc. wzmacnianie jakości i marki produktów oraz modernizacja firmy i inwestycje w nowe technologie.

(mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Krzysztoszek

dziennikarz
Napisz do autora