Inwestycja w kulturę dobra na kryzys?

CSR to koncepcja, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Piątek
13.02.2009
Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że i dla rodzimych przedsiębiorców nadchodzą ciężkie czasy. Spokojni jednak są właściciele silnych marek. W czasach kryzysu jedynie one umacniają się na rynku.
 

Silne marki to te, które silnie wiążą się emocjonalnie z interesariuszami i konsumentami. Ludzie stojący za tymi markami wiedzą jednak, że emocji nie da się zbudować jedynie poprzez kampanię reklamową, odwołującą się do pewnych wartości. CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu. To koncepcja, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale także zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, czyli dobrowolne zaangażowanie. Odpowiedzialna społeczność biznesu nie polega na datkach czy organizacji eventów prospołecznych. Jest to nadrzędna myśl, która wywiera wpływ na całościowe zarządzanie organizacją. Jednym z przejawów takiego myślenia jest mecenat kultury.

Kultura w czasach kryzysu

Niemal każda z impreza czy wystawa kulturalna potrzebuje mecenatu. Dzieje się tak, ponieważ instytucje kulturalne nie dysponują odpowiednimi środkami, a gaże artystów, logistyka czy oprawa tychże wydarzeń są bardzo kosztowne. Kultura jest wskaźnikiem rozwoju społeczeństwa. Poza tym już Marks stwierdził, jest ona “opium dla mas”. Bardzo mocno wiąże się z emocjami. Dlatego korporacje i firmy wykorzystują ten fakt - dla transferu wizerunku. Inwestując w kulturę, liczą na transfer emocji, które owe wydarzenia ze sobą niosą. Dlaczego warto inwestować w kulturę w czasach kryzysu? Zdrowy rozsądek podpowiada, by oszczędności szukać w pierwszej kolejności w budżecie przeznaczonym na sponsoring. To błąd. Przerwane inwestycje, które budują wielopoziomową wartość marki, mogą skutkować także spadkiem wartości jej reputacji. Doświadczenia poprzednich spadków koniunktury pokazują, że najbardziej tracą dwie gałęzie produktów: te o słabej marce oraz te źle zarządzane. Mecenat kultury może okazać się więc dobrą inwestycją na trudne czasy.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nie zapomnij o szkoleniach bhp

This is a great post. I like this topic. best free pc games

25 wypowiedzi
ostatnia 25.09.2018
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Odwiedzając salon firmowy Vizarro Toruń,mogę potwierdzić że sprzedając kolekcje garniturów dobrej jakości i dając klientom miłą i fachową obsługę można liczyć...

69 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Jaka reklama się opłaca?

My korzystamy z Embi-Marketing http://www.embi-marketing.pl/ i bardzo dobrze nam się z nimi współpracuje. To krakowska firma, działają na różnych polach, dobrze znają...

208 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

This was a shocking post. It has some look at here fundamental data on this subject. my gmail login

130 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

This was a shocking post. It has some look at here fundamental data on this subject. my gmail login

130 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Wizy do stanów

Cześć chciałem sobie ogarnąć wizy, wie jak ktoś jak to wygląda od strony praktycznej, znalazłem http://www.wizacenter.pl ponoć pomagają załatwić takie wizy i to w...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Jak się zdecydujecie i chcecie porządnie wyposażyć szwalnię to dobrej jakości maszyny do szycia, stoły prasowalicze, żekazka kupicie w https://dlaszwalni.pl/ ...

69 wypowiedzi
ostatnia 23.09.2018
Biznes po stronie dobra

I think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. therefore. I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article.

36 wypowiedzi
ostatnia 23.09.2018