19.05.2009

Gdzie można zaoszczędzić?

Recesja to okres, w którym każdy szuka możliwości ograniczenia najmniej potrzebnych wydatków. Tylko przemyślane decyzje sprawią, że firma przetrwa trudne czasy.

Istnieje kilka obszarów, w których przedsiębiorcy mogą bez większych konsekwencji zacisnąć pasa. Często jednak oszczędzanie jest efektem wcześniejszych inwestycji. Tak jest m.in. w sytuacji kiedy firma wdraża nowoczesne technologie. Programy księgowe kosztują, ale umożliwiają zarazem wystawianie i przesyłanie za pośrednictwem internetu faktur elektronicznych. Dzięki rozliczeniom wykonywanym w ten sposób nie traci się godzin spędzonych nad stosem papierowych dokumentów. Dodatkowo zyskujemy w oczach klienta, który nie musi czekać aż fakturę dostarczy mu poczta. Dobrym pomysłem jest rozszerzenie kanału sprzedaży o internet. Konsumenci mogą wówczas zapoznać się z ofertą produktową firmy i porównać ją z konkurencją. Sprzedaż on-line to nie tylko wzrost przychodów, ale także promocja marki w sieci.

Oszczędzanie na ubezpieczeniu samochodowym jest tylko pozorne, bo w konsekwencji może przynieść spore straty.

W czasach kryzysu mało kto mówi, że cena nie gra roli. Wprost przeciwnie, gdy nastają chude lata, to cena decyduje o tym czy zakup zostaje w ogóle zrealizowany. Przedsiębiorcy nie zamierzają przepłacać i zwracają uwagę na każdą wydawaną złotówkę. Wystarczy czasem sprawdzić kilka ofert, żeby najlepsza z nich przyniosła oszczędności rzędu kilkunastu tysięcy złotych w skali roku. Dlatego warto przeanalizować umowy z dotychczasowymi dostawcami (artykuły biurowe, usługi telekomunikacyjne), a następnie próbować negocjować obniżkę cen.

Wielu przedsiębiorców próbuje zaoszczędzić na ubezpieczeniu samochodów firmowych.
- Dla klientów biznesowych najbardziej dolegliwą kwestią w ubezpieczeniu firmowych pojazdów okazują się szybko malejące zniżki – mówi Grzegorz Ćmielewski, kierownik zespołu ds. klienta biznesowego Link4. - Wiadomo przecież, że kierowcy samochodów służbowych nie dbają o nie tak jak o własne.
Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest skorzystanie z ofert towarzystw ubezpieczeniowych honorujących prywatne zniżki kierowców. Właśnie tymi zniżkami objęte są samochody firmowe, których głównymi użytkownikami są kierowcy nie posiadający na swoim koncie kolizji.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0