02.07.2009

Społeczna misja biznesu

Według badań CBOS, aż 60 proc. dużych i ponad połowa średnich firm dostrzega konieczność zaangażowania w działania prospołeczne i proekologiczne.

Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się integralną częścią strategii komunikacyjnej wielu przedsiębiorstw, bez względu na sektor gospodarki. Trudno jest dziś zarządzać firmą jedynie w oparciu o kryterium maksymalizacji zysków, nie uwzględniając przy tym czynników społecznych i ekologicznych. Dlatego też wiele przedsiębiorstw podejmuje inicjatywy prospołeczne.

Wyniki ogólnoświatowego badania Strategy One potwierdzają przywiązanie konsumentów do firm, które realizują działania prospołeczne.

Wyniki ogólnoświatowego badania Strategy One potwierdzają przywiązanie konsumentów do firm, które realizują działania prospołeczne. 68 proc. respondentów deklaruje swoją wierność firmie i jej produktom pod warunkiem, że angażuje się ona w społeczne inicjatywy. Wyniki wskazują jednak, że wszystkie tego typu działania muszą być sprawnie komunikowane, gdyż jedynie 40 proc. badanych potrafi wskazać firmę, która prowadzi własne akcje.

Imprezy sukcesywnie powtarzane stają się wizytówką firmy, która od momentu rozpoczęcia działań prospołecznych staje się z nimi utożsamiana. Przykładem tego typu inicjatywy są Kolorowe Emocje, której mecenasem jest firma Baumit. Impreza od 5 lat przyciąga do wspólnej zabawy dzieci w całej Polsce. W tym roku pod hasłem ekologii oraz „Świata Żywiołów”. Główną atrakcją wydarzenia jest wielkie plenerowe malowanie.
- Kolorowe Emocje były do tej pory projektem o charakterze symultanicznym – mówi Aleksandra Gilewska z firmy Baumit. - Tegoroczna edycja z uwagi na coraz większą skalę przedsięwzięcia - przybrała po raz pierwszy formułę ogólnopolskiego tournee. W ciągu kilkutygodniowej podróży po całej Polsce, przemierzymy ponad 3 tys. kilometrów odwiedzając łącznie 13 miast i miasteczek.

Społeczna odpowiedzialność w biznesie nie jest jedynie krótkotrwałą modą, ale trendem, który od kliku lat zaczyna opanowywać Polski biznes. Te firmy, które zdały sobie z tego sprawę szybciej odnoszą dziś sukcesy, są rozpoznawalne i co najważniejsze zdobyły społeczne zaufanie.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora