05.08.2009

Dobra strona (www) biznesu

Internet jest największym i najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorstwa chcą na nim zaistnieć. Najprostszy sposób, to strona internetowa, którą może mieć każda, nawet najmniejsza firma.

Witryna korporacyjna, to przede wszystkim elektroniczna wizytówka, na której umieszczone są podstawowe dane dotyczące organizacji. Daje większe możliwości dotarcia z ofertą do potencjalnych klientów, bo nie dotyczą jej ograniczenia przestrzenne ani czasowe. Jednak coraz częściej firmy odkrywają także inne zastosowania strony www, przede wszystkim marketingowe i handlowe.

W Maxipizza drogą internetową składanych jest 25 proc. zamówień.

Właściciele firm zdają sobie sprawę z tego, jak wiele mogą zyskać dzięki korporacyjnej stronie internetowej. Dobrze przygotowana i administrowana, może przyciągać klientów oraz generować spore zyski. Internet oferuje nową jakość działań marketingowych, której nie są w stanie zapewnić tradycyjne media. Pozwala na interakcję pomiędzy firmą a jej klientem. Daje możliwość informowania klientów na bieżąco o tym, co dzieje się w firmie. Odwiedzający stronę nie jest jedynie biernym odbiorcą umieszczonych na niej treści, ale może je w sposób aktywny komentować, a nierzadko również tworzyć.

Rynek z przyszłością

Do internetowego handlu wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić. Teraz przychodzi czas na usługi. W wirtualnym świecie działają już banki, delikatesy, za pośrednictwem Internetu można też zamówić pizzę.
- W Maxipizza zamówienia przez Internet można składać od trzech lat. Teraz wprowadziliśmy pewne zmiany i udogodnienia dla naszych klientów– mówi Łukasz Misztal wiceprezes zarządu Maxipizza. - Nowa formuła pozwala zamówić pizzę kilkoma kliknięciami myszy. Proces odbywa się w czterech etapach. W każdej chwili do zamówienia można dobrać dodatki, przystawki i napoje.

Firmowa strona internetowa ułatwia tworzenie trwałych relacji z klientami. Sprzyjają temu różnego rodzaju programy lojalnościowe i promocje skierowane do zalogowanych użytkowników.
- Mamy katalog liczący około 20 tys. stałych klientów zamawiających pizzę na naszej stronie- mówi Łukasz Misztal. - Specjalnie z myślą o nich przygotowujemy rabaty i promocje. Szukamy także nowych klientów, umieszczając adres naszej strony www na ulotkach i reklamując się w lokalnych mediach - dodaje.

(mak)