10.03.2010

Marketing z polecenia

Skuteczne dotarcie z produktem do klienta zależy od sposobów jego promowania. Jednym z nich jest marketing szeptany.

Kanałem przekazu w marketingu szeptanym jest bezpośrednia rozmowa, której zadaniem jest przekonanie odbiorcy do komunikatu reklamowego. W tym celu uczestnikom kampanii marketingowych, tzw. ekspertom dostarcza się próbki produktów. Przyczyniają się one do rozpoczęcia dyskusji na temat testowanej marki. W trakcie rozmowy ekspert opowiada o walorach produktu i przekazuje próbki znajomym oraz członkom rodziny. Jak podają statystyki Polacy najbardziej ufają właśnie swoim bliskim (80-90 proc.). W wiarygodność reklam wierzy jedynie 14 proc. ankietowanych (Yankelovich, Henley Centre).

Rysunek szepczący mężczyźni Fot. PROFIT system

Działania marketingowe wspomagane są wykorzystaniem internetu. Dla konkretnych kampanii tworzy się specjalne aplikacje i fora internetowe, które ułatwiają ekspertom wymianę informacji o testowanych produktach.

– Eksperci zgłaszają się do nas, bo podoba im się osobista weryfikacja tego, co widzą w reklamach – mówi Piotr Gotkowski, członek zarządu Streetcom, agencji specjalizującej się w marketingu rekomendacji konsumenckich. - Nie wymagamy żadnych szczególnych aktywności poza informacją zwrotną na temat produktów i przeprowadzonych rozmów. Nasi testerzy nie są żadnymi etatowymi „polecaczami”, dostają tylko to czym się interesują, i nie częściej niż kilka razy w roku – dodaje Gotkowski.
Wśród klientów agencji streetcom znajdują się m.in. marki działające w systemie franczyzowym - sklepy meblowe BoConcept oraz odzieżowy Diverse.

Dobór osób uczestniczących w kampanii odbywa się na podstawie profilu konsumenta danego produktu, do którego system informatyczny dobiera odpowiednie osoby na podstawie wcześniej wypełnianych ankiet.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0