Nowoczesny, ale odtwórczy

Model biznesowy małych i średnich przedsiębiorstw w ciągu kilku najbliższych lat będzie opierał się przede wszystkim na klientach (57,7 proc.), zdolności dostosowania do sytuacji na rynku (54 proc.)oraz nowych produktach i usługach (39,6 proc.).
Środa
29.06.2011
Taki obraz polskich biznesmenów wyłania się z badań przeprowadzonych dla Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
 

Jeszcze kilka lat temu małym i średnim przedsiębiorstwom sprzyjała koniunktura, a skrzydeł dodawał im rozwój branży. Dzisiaj najważniejsze jest dla nich przetrwanie, które jako cel strategiczny wymienia 40,6 proc. właścicieli małych i średnich firm. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku dużych przedsiębiorstw, które było ubiegłorocznym celem strategicznym dla 19,3 proc. firm. Bezpieczeństwo i chęć utrzymania się na rynku spycha więc na dalszy plan zwiększenie zysków, o które zabiegało 29,3 właścicieli MŚP.

- Przetrwanie na rynku zależy nie tylko od dobrej koniunktury i rozwoju branży, ale również od stawek VAT, dostępu do finansowania zewnętrznego i zmniejszenia obciążeń administracyjnych - wymienia Małgorzata Starczewska – Krzysztoszek z Katedry Socjologii Ekonomicznej Szkoły Głównej Handlowej. - Jednak model biznesowy, który polskie firmy stosują aby przetrwać na rynku, to model nowoczesny – bazuje na współpracy z klientami, elastyczności w dostosowywaniu się do dynamicznego rynku i potrzeb klientów oraz na nowych produktach i usługach.

W badaniach przeprowadzonych dla PKPP Lewiatan na jakość produktów i usług, jako narzędzie realizacji celu strategicznego firmy, wskazało 64,74 proc. ankietowanych. Dostosowanie oferowanych produktów i usług do indywidualnych potrzeb klienta było wskazywane przez 57 proc. przedsiębiorców, zaś na trzecim miejscu znalazł się stały nadzór nad kosztami i ich redukcja, którą wymieniło 56,9 proc.

Jednak nowoczesność naszych przedsiębiorców ciągle uzależniona jest od rozwoju branży, w której działają. W badania i rozwój chce inwestować zaledwie 0,3 proc. polskich przedsiębiorców. Cała reszta czeka, aż liderzy rynku wprowadzą innowacje, aby szybko wprowadzić je do własnych przedsiębiorstw.

(mak)


POPULARNE NA FORUM

Pomysł na biznes - restauracja regionalna

Lady i regały, w tym lady i szafy mroźnicze czy witryny grzewcze dostaniecie w http://frigosystem.com.pl/ ze Szczecina. Firma jest mega solidna, sprzety działają...

52 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2018
Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018