Badanie obnażyło słabości sieci

Dobra obsługa w sklepie to nie tylko uśmiechnięty sprzedawca, który przywita nas, gdy tylko przekroczymy próg sklepu. Równie istotna jest jego wiedza, a tej często sprzedawcom brak.
Środa
04.04.2012
Dobra obsługa w sklepie, czy w punkcie usługowym, przekłada się na wyższe wyniki sprzedaży. Sprawdź kto został oceniony najlepiej przez tajemniczego klienta.
 

Szwedzka firma badawcza Daymaker po raz drugi przeprowadziła badania dotyczące obsługi klienta w Polsce. Tajemniczy klienci odwiedzili sklepy należące do 125 sieci działających w 18 branżach. Ocenianych było sześć kategorii: wnętrze i otoczenie sklepu, pierwsze wrażenie, interakcja z klientem i rozpoznanie jego potrzeb, wiedza sprzedawców, proces sprzedaży oraz pożegnanie. Mystery Shopper musiał odpowiedzieć na 23 pytania, na podstawie których stworzona została ocena sklepów. Wyniki przeliczono następnie na procenty tworząc Indeks Daymakera.

Najlepszą obsługą, według badań Daymakera, mogą pochwalić się sklepy jubilerskie, wśród których prym wiedzie franczyzowa sieć Salonów Jubilerskich Yes (88 proc.).

- Przed otwarciem nowej placówki prowadzący przechodzą miesięczne, a sprzedający – dwutygodniowe intensywne szkolenie. Do tego dochodzą regularne kursy dla sprzedawców, a także platforma e-learningowa, która służy poszerzaniu wiedzy pracowników o produktach – mówi Paweł Korobacz, dyrektor sieci detalicznej Yes.

Na podium znaleźli się jeszcze operatorzy telefoniczni oraz drogerie, a tuż za nimi uplasowały się sklepy z akcesoriami oraz salony optyczne. Pierwsza piątka branży z najlepszą obsługą klienta to zazwyczaj sklepy o niewielkiej powierzchni. Dzięki temu sprzedawca może dużo łatwiej nawiązać kontakt z klientem. Poza tym są to również sklepy, w których klienci oczekują zaangażowania obsługi i pomocy z jej strony.

Jak łatwo można się domyśleć dużo gorzej radzą sobie w zestawieniu duże placówki. Carrefour otrzymał 28 proc., słabo poradziła sobie również sieć Smyk (43 proc.). Na szarym końcu listy znalazły się sklepy budowlane, a oczko wyżej apteki.

Dobra obsługa w sklepie to nie tylko uśmiechnięty sprzedawca, który przywita nas, gdy tylko przekroczymy próg sklepu. Równie istotna jest jego wiedza, a tej często sprzedawcom brak.

(mak)


POPULARNE NA FORUM

Skuteczna i tania reklama małej firmy

Polecam reklame w aplikacji która łączy klientów z partnerami handlowymi. Koszt 0 zł. Płacimy do 5% kwoty której klient u nas zostawił. Czyli tak naprawdę płacimy...

407 wypowiedzi
ostatnia 15.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I want to encourage that you continue your great writing, have a nice day! Wifi hacking apk

82 wypowiedzi
ostatnia 14.07.2018
Biznes po stronie dobra

Dollar General company has its origins in Scottsville, Kentucky from James Luther “J.L.” Turner and his son Cal Turner. James Turner’s father died in an accident in 1902...

18 wypowiedzi
ostatnia 12.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I enjoyed over read your blog post. Your blog have nice information I got good ideas from this amazing blog. I am always searching like this type blog post. I hope I will see...

82 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I enjoyed over read your blog post. Your blog have nice information I got good ideas from this amazing blog. I am always searching like this type blog post. I hope I will see...

82 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

nice post. Thanks for sharing such an interesting and witty post with us. Electromagnetic spider repellent

82 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Really very interesting website i like it such a great content MBA Marketing Assignment Help

82 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces

Urządzając sklep nie zapomnijmy również o odpowiednim wyposażeniu magazynu w wózki i regały magazynowe. To jest klucz do sukcesu, by panował tam porządek. W ten...

19 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018