23.05.2012

Warto być w sieci

Bezpłatne katalogi wirtualne są szansą na promocję dla firm, które mają skromny budżet marketingowy. Internet to najprostszy sposób na dotarcie do klientów.

W internecie można wyszukać blisko 70 proc. polskich firm. Jest to dosyć mało biorąc pod uwagę liczbę katalogów i for branżowych dostępnych w sieci. Jeszcze mniej przedsiębiorców decyduje się na wykupienie własnej domeny. Swoją stronę w internecie ma blisko co druga firma w Polsce. W związku z rosnącą od początku roku liczbą upadłości firm zmuszane są one do ograniczania wydatków, zwłaszcza tych na działania marketingowe.

Serfowanie po sieci.

Warto skorzystać z bezpłatnej wizytówki na Google Maps, dzięki której możemy dokładnie znaczyć na mapie położenie firmy. W niektórych miastach, za pomocą aplikacji Google Street View, możemy także przypisać zdjęcia 3D siedziby i wybrać się na wirtualny spacer.

- Wiele firm upada z powodu braku wykorzystania odpowiednich narzędzi marketingowych – mówi Magdalena Wójciak z Agencji Interaktywnej Exception. - Internet oferuje setki różnych rozwiązań, które mogą przynieść małym i średnim przedsiębiorstwom znaczące korzyści.

Jednym z takich rozwiązań są darmowe katalogi, które umożliwiają przedstawienie oferty firmy w sieci. W polskiej cyberprzestrzeni istnieją ich dziesiątki. Wiadomo, że w im więcej serwisach firma będziemy się promować, tym łatwiej potencjalny klient do niej trafi.

- Stały dostęp do internetu ma obecnie ponad 20 milionów ludzi w naszym kraju i dla większości z nich jest on podstawowym źródłem informacji - Marta Keller z serwisu B2Bfirmy.pl. - Jeśli firmy nie ma w sieci to po prostu zmniejsza swoją szansę na pozyskanie nowych klientów.

Bolączką bezpłatnych wirtualnych katalogów są spółki widma, które już nie prowadzą działalności, lecz ciągle widnieją w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o stałej aktualizacji swojego wpisu.

By stworzyć i uruchomić własną stronę internetową trzeba zrobić trzy rzeczy: napisać ją oraz wykupić domenę i miejsce na serwerze. Prostą wizytówkę programista stworzy już za 100 zł i tyle samo zapłacimy za wykupienie własnej domeny. Opłatę za domenę trzeba uiszczać co roku, tak samo jak za miejsce na serwerze. Ta ostatnia usługa kosztuje w zależności od wykorzystywanej pamięci i waha się od 50 do 200 zł.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora