Technologia w służbie firmy

Pracę mobilną umożliwia szeroka gama urządzeń dostępnych na rynku, jednak żeby zdalne zarządzanie firmą było efektywne nie wystarczy jedynie wykorzystywać różnorodne kanały komunikacji, lecz trzeba przede wszystkim zadbać o ich zintegrowanie
Tomasz Miller, menedżer ds. produktu w firmie Jabra
Środa
06.02.2013
W biznesie komunikacja to kluczowy element decydujący o sukcesie. W jego odniesieniu pomaga inwestycja w najnowszy sprzęt IT.
 

Szybkie przekazanie informacji niejednokrotnie pozwala zyskać przewagę nad innymi uczestnikami rynku. Komputer, tablet, lub smartfon oraz łączność ze światem za pomocą internetu bądź telefonu – tyle wystarczy, żeby móc sprawnie kierować firmą. Nie ma znaczenia odległość od biura, czy pora dnia, bo wszystko możemy zrobić z własnej kanapy, albo plaży na rajskiej wyspie. Dlatego systemami do zdalnego zarządzania firmą posiłkuje się coraz więcej menadżerów i biznesmenów, którzy chcą pilnować swoich interesów, nawet wtedy, gdy nie ma ich w firmie.

- Pracę mobilną umożliwia dziś szeroka gama urządzeń dostępnych na rynku, jednak żeby zdalne zarządzanie firmą było efektywne nie wystarczy jedynie wykorzystywać różnorodne kanały komunikacji, lecz trzeba przede wszystkim zadbać o ich zintegrowanie. Jest to możliwe dzięki koncepcji Unified Communications (UC) – mówi Tomasz Miller, menedżer ds. produktu w firmie Jabra.

Dla kogo to wszystko?

Firmy coraz częściej dążą do połączenia ze sobą różnych kanałów telekomunikacyjnych. Pozwalają na to systemy zintegrowanej komunikacji, które łączą wszystkie dostępne w firmie kanały komunikacji poczynając od telefonu, poprzez pocztę elektroniczną, konferencje głosowe i wideo, komunikatory korporacyjne, aż po możliwość zdalnej pracy grupowej i współdzielenia plików. Jeden program umożliwia synchronizację wszystkich urządzeń biurowych: komputerów, skanerów, drukarek oraz telefonów i daje pracownikom dostęp do nich z każdego punktu na kuli ziemskiej.

Wszystko to ma ułatwić pracownikom wymianę informacji oraz współpracę, zwłaszcza na odległość. To bardzo istotne w sytuacji, gdy coraz więcej firm ma swoje filie na całym świecie i prowadzi interesy w najróżniejszych częściach globu. Takie rozwiązania sprawdzają się również firmach, które mają bardzo rozproszoną strukturę, a więc liczą wiele małych oddziałów, które muszą otrzymywać informacje w tym samym czasie. Po zintegrowane systemy komunikacji sięgają również firmy, w których wielu pracowników zmuszona jest podróżować między różnymi oddziałami firmy, czy pracownikami zdalnymi. Technologia ta może znaleźć zastosowanie wszędzie tam, gdzie liczy się szybkość przekazywanych informacji.

- Duże spółki zazwyczaj proces zapoznawania się z technologią zintegrowanej komunikacji mają już za sobą, a teraz są na etapie ich wdrażania lub podejmowania decyzji inwestycyjnych. Mniejsze podmioty mają świadomość korzyści płynących z wdrożenia tej technologii, ale podchodzą do niej z rezerwą – mówi Tomasz Miller. - Co do poszczególnych rynków, UC staje się coraz bardziej popularne w firmach i oddziałach call center, w sektorze medycznym, finansowym, a także przestrzeni publicznej, na przykład centra informacyjne dla mieszkańców – dodaje.

Co ja z tego będę miał?

Wdrożenie systemów umożliwiających zintegrowaną komunikację pozwala przede wszystkim ujednolicić narzędzia służące do przekazywania informacji, a takie rozwiązania zdecydowanie zwiększają efektywność pracy. Nie trzeba już instalować każdemu pracownikowi kolejnych programów pocztowych, komunikatorów, a później martwić się o to, czy załącznik będzie poprawnie wyświetlony u pracowników korzystających z innego oprogramowania. Ponadto, technologia UC gwarantuje dostęp do danych firmowych w czasie rzeczywistym, co znacznie przyspiesza realizację poszczególnych zadań. Pracownicy mogą samodzielnie prowadzić wirtualne spotkania, wspólnie pracować nad jednym dokumentem. Takie systemy pozwalają również szybko odnaleźć specjalistów z danej dziedziny i uzyskać ich pomoc.

- Największą trudnością jest natomiast wybór dostawcy IT. Mobilne zarządzanie to inwestycja, na którą należy patrzeć przez pryzmat nie tylko bieżących potrzeb, ale również przyszłych zmian. Warto wybierać urządzenia, które będą wspierały nasz rozwój i budowały naszą konkurencyjność na rynku – dodaje Miller.

Magdalena Krocz


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023