SMS - spam, czy reklama?

SMS marketing jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego przynoszącym najwyższy zwrot z inwestycji. Jedna zainwestowana złotówka może przełożyć się na kilkaset a nawet kilka tysięcy złoty zysku.
Piątek
12.07.2013
Krótkie wiadomości tekstowe nie generują kosztów, a mogą wspierać sprzedaż w niemal każdej branży.
 

Start własnego biznesu i początek aktywnych działań na rzecz pozyskania pierwszych klientów to dla każdego przedsiębiorcy czas wytężonej pracy. Wbrew pozorom ta aktywność niekoniecznie musi generować wysokich kosztów. Coraz częściej zamiast tradycyjnych form reklamy, wybór pada na kanał mobilny, mailing czy social media, a nierzadko udane kampanie stanowią połączenie tych elementów.

Krótko i treściwie

Według agencji badawczej Nielsen aż 46 proc. osób przyznało, że podjęło decyzję zakupową pod wpływem komunikatu otrzymanego na swój telefon komórkowy. Niewiele innych środków komunikacji marketingowej może przynieść podobne efekty. Komunikacja SMS spotyka się więc z coraz większym zainteresowaniem ze strony biznesu. Wysoka efektywność to jednak zasługa nie samego kanału, co raczej przemyślanej strategii jego wykorzystania.

Szczególnie pierwsza kampania SMS jest zazwyczaj sporym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Aby skutecznie omijać powszechne błędy, wystarczy pogłębić swoją wiedzę z tego zakresu i w swoim planie działania uwzględnić kilka dodatkowych elementów. Zanim wyślemy pierwszego SMS-a najlepiej:

  • wyznaczyć konkretne cele do osiągnięcia,
  • zbierać i systematycznie rozbudowywać własne bazy danych,
  • zaplanować schemat komunikacji, dostosowując go do profilu grupy docelowej,
  • rozważyć korzystanie z takich funkcji jak: targetowanie i personalizacja,
  • zastanowić się, w jaki sposób kampania będzie rozliczana (pomiar efektywności).

W przypadku marketingu SMS priorytetem jest najczęściej bezpośrednie wsparcie sprzedaży. Takie założenie jest więc realizowane przez wysyłkę SMS-owych kuponów zniżkowych, a jego efektywność mierzona poprzez obliczenie odsetka klientów, którzy skorzystali z oferty i średnie wyniki sprzedaży w czasie objętym promocją. Rozliczenie kampanii to jednak dopiero ostatni etap kampanii.

Tylko do wybranych

Skuteczny komunikat marketingowy charakteryzuje się przede wszystkim tym, że przyciąga uwagę potencjalnego konsumenta i bezpośrednio motywuje go do podjęcia konkretnego działania. Jak uzyskać taki efekt za pomocą wiadomości SMS? Przede wszystkim poprzez prawidłowe targetowanie (selekcjonowanie bazy), nadanie komunikatowi indywidualnych cech oraz przygotowanie komunikatu dostosowanego do potrzeb klientów. Podkreśleniu wyjątkowości i indywidualnego charakteru danej oferty służy natomiast funkcja personalizacji, czyli zwrócenie się do rozmówcy po imieniu.

Pamiętajmy też o tym, że to, jak opinia o marce będzie się kształtowała w gronie klientów, zależy więc w dużej mierze właśnie od 160-znakowego komunikatu. Wysiłek włożony w przygotowanie odpowiedniego tekstu i stworzenie wartości dodanej z pewnością zaprocentuje. Komunikujmy się więc jasno, przejrzyście i uczciwe. Nie zapominajmy także o odpowiednich godzinach wysyłki (pon–pt, 9.00-18.00) oraz częstotliwości (maksymalnie raz na tydzień).

Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu i PR SMSAPI; Anna Isakow, specjalista ds. PR SMSAPI; (boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz
/17/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Społeczność Franchising.pl

Zapraszam do zapoznania się z najnowszymi ofertami bankowymi http://rafagliski.oferty-kredytowe.pl

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Biznes po stronie dobra

Get the assignment help Hamilton for graduate students by the expert assignment writers at Students Assignment Help. Our experts are fluent in writing assignments without...

35 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Biznes po stronie dobra

This post is not just informative but impressive also. The post is so convincing that it created an urge to choose My Assignment Help services. You can email us at...

35 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Jaką działalność otworzyć na wsi? Pomocy!!!

Biznes na wsi to spory wydatek, ale się opłaca. Musisz jednak od samego początku zminimalizować koszty (oczywiście te, które się da). Ja zamawiam online części (John...

124 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Dior, Versace, Hugo Boss, Armani, Gucci - w jednym sklepie!?

Ja myślę, że jakiś Versace sklep na zasadzie Dessale.pl będzie w porządku. Zobaczcie sobie jak to funkcjonuje :) https://www.dessale.pl/versace-collection

4 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Monitoring sklepu w niewielkiej miejscowości

W obecnych czasach monitoring jest nieodzowny , tak samo systemy alarmowe. Po prostu trzeba to mieć, bo nie znasz dnia ani godziny kiedy złodziej będzie chciał skorzystać...

67 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Jak zarządzać dużą firmą?

Do zarządzania dużą, rozbudowaną firmą, niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie, a nawet system zarządzania. Dlatego coraz więcej firm, wraz z rozszerzeniem...

18 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Agencja Tłumaczeń Przysięgłych

Ja korzystam z biura tłumaczeń w Białymstoku, ProLingua. Pan Bagiński to tłumacz przysięgły, bardzo fachowy i solidny. Wykonuje tłumaczenia specjalistyczne ( w tym...

11 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2018