10.10.2013

Zdalne zarządzanie kontem

Czy mobilna bankowość to wygodny bajer, czy już ważne narzędzie w walce o klienta?

Za pośrednictwem mobilnych aplikacji do zarządzania kontami bankowymi można nie tylko zrealizować przelew, ale i ubiegać się o kredyt. Bankowość mobilną można wykorzystać w celu sprawniejszego zarządzania firmowymi finansami.
- Nowe rozwiązania w znaczący sposób zwiększają konkurencyjność przedsiębiorstw oraz pozwalają dotrzeć do klientów, którzy coraz większą uwagę przykładają do szybkości i wygody – mówi Paweł Kołtun, dyrektor ds. rozwoju sieci finansowania przedsiębiorstw w Expander.

Biznesmen z pośpiechem.

Według badań MEC, już ponad 31 proc. Polaków jest w posiadaniu smartfonów, a sprzedaż tabletów rośnie w ogromnym tempie.

Według badań MEC, firmy zajmującej się komunikacją na lini firma-klient, już ponad 31 proc. Polaków jest w posiadaniu smartfonów, a sprzedaż tabletów rośnie w ogromnym tempie. Nie dziwi więc fakt, że banki decydują się na wprowadzanie nowych produktów, przystosowanych do technologii mobilnych. Dostęp do konta przez aplikację to już podstawa. Używając telefonu przedsiębiorcy mogą regulować rachunki, dokonywać wypłat z bankomatów, przesyłać pieniądze na numery telefonów kontrahentów przy użyciu technologii zbliżeniowych, a nawet ubiegać się o kredyt.
– Przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne do prowadzenia interesów – kontaktów z klientami, nadzorowania działań firmy, współpracy z kontrahentami. Zarządzanie finansami przy użyciu tych technologii to kolejny element nowoczesnego modelu prowadzenia biznesu – twierdzi Paweł Kołtun.

Od niedawna na rynku dostępna jest technologia, dzięki której smartfon może zastąpić terminal płatniczy. Telefon wyposażony w aplikację mPOS będzie w stanie przyjąć wpłaty bez standardowego terminala POS obsługującego karty płatnicze. Aplikacja ta umożliwia uniknięcie opłat za dzierżawę terminala, co zmniejsza koszty całej transakcji oraz powala przyśpieszyć odbiór należności od klientów.
– Obawy może budzić jedynie bezpieczeństwo bankowości w mobilnym wydaniu. W tej kwestii bankowcy opracowują specjalne rekomendacje mające wyznaczyć standardy, które w najwyższym stopniu zagwarantują bezpieczną i bezawaryjną obsługę. Warto zauważyć, że żadne usługi nie są wprowadzane bez uprzednich testów bezpieczeństwa – przypomina Paweł Kołtun.

Jak wskazuje ekspert Expandera, pomimo rosnącego zainteresowania bankowością mobilną dla firm, liczba banków, które mają w swojej ofercie takie rozwiązania jest jeszcze ograniczona.
- Duże zainteresowanie klientów oraz bardzo szybki wzrost liczby transakcji przeprowadzanych przy użyciu technologii mobilnych daje jednak podstawy do twierdzenia, że niebawem liczba instytucji bankowych oferujących takie rozwiązania wzrośnie. Obecnie tylko niewielka część banków ma systemy płatności mobilnych, lecz od przyszłego roku mają one być wprowadzone do oferty kolejnych instytucji – mówi Kołtun.

(gum)