Jacek Rozenek: Własna firma to nie telewizja śniadaniowa
Jacek Rozenek, aktor, coach i doradca biznesowy
Aktor, doradca biznesowy i trener najwyższej kadry menedżerskiej w jednej osobie. Rzadko spotykane połączenie...
Od zawsze interesowałem się biznesem. W swojej karierze przeszedłem wiele szczebli zarządzani - od specjalisty do dyrektora generalnego. Wykładałem na kilku biznesowych uczelniach i prowadzę projekty rozwojowe w kilkunastu firmach. Specjalizuję się w projektowaniu procesów biznesowych podnoszących efektywność organizacji. W ciągu ostatnich dwóch lat przeszkoliłem ok. 4,5 tys. osób w tym 1,5 tys. pracowników, handlowców, doradców, 3 tys. menedżerów średniego szczebla o ok. 300 najwyższego szczebla. Stworzyłem także program szkolenia i coachingu dla kadry menedżerskiej wielu firm.
Czego brakuje polskim firmom?
Za często w polskim biznesie rozwiązania są doraźne. Tylko że większość działań, które powodują natychmiastowy efekt, są w długim terminie po prostu groźne. Przypomina to efekt jo-jo. Jeśli ktoś ma nadwagę i - chcąc ją bardzo szubko zrzucić - nadużywa specyfików, osiągnie zamierzony cel, ale w dłuższej perspektywie musi się liczyć z powrotem kilogramów.
Trzeba jednak pamiętać o tym, że w wielu firmach za realizację strategii odpowiadają menedżerowie, którzy muszą wykazywać się wynikami - im szybciej, tym lepiej.
Zgadza się, ale to nie czas jest źródłem problemu, bo znam firmy, w których pracownicy wynagradzani są za właściwe decyzje menedżerskie, choć zatrudnia się ich na krótki okres. I system działa. a więc główną zmienną nie jest czas, w którym pracują, ale to, za co są wynagradzani, czyli jak jest zbudowana kultura organizacyjna. Niestety, wielu właścicieli firm uważa - i to mi się nie podoba - że źródłem problemów są pracownicy, którzy koncentrują się na krótkoterminowych celach, a jednocześnie sami stwarzają warunki do takiego właśnie działania. Naprawdę, mówię to z głębokim przekonaniem, w 90 proc. źródłem problemów w biznesie są właściciele firm i główni zarządzający. To oni zazwyczaj tworzą patologiczne sytuacje.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku "Własny Biznes Franchising" nr 10/2013.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Czym naprawdę jest sprzedaż, jakie emocje towarzyszą obu stronom podczas procesu sprzedaży – o tym rozmawiamy z Joanną Procyszyn, trenerem sprzedaży w Sandler Training.
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.