05.08.2014

Branża wzrostów

Przybywa sklepów internetowych, im z kolei przybywa klientów, którzy w e-sklepach wydają coraz więcej.

Jak wskazuje raport „Europe B2C E-commerce reports 2014”, opracowany w czerwcu 2014 roku przez stowarzyszenie Ecommerce Europe we współpracy z firmą badawczą GfK, europejski rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Prawie co trzeci obywatel UE dokonuje zakupów przez internet. Europejscy liderzy pod kątem największych obrotów osiąganych w handlu e-commerce to Wielka Brytania (107,2 mln euro), Niemcy (63,4 mln euro) i Francja (51,1 mln euro). Kraje Europy Zachodniej generalnie osiągnęły obrót 177,7 miliardów euro (wzrost o 12,4 proc.). W Europie Centralnej było to odpowiednio 93,3 miliarda euro i 22,7 proc., w obrębie Europy południowej, 40,8 miliarda euro oraz 18,9 proc., w obszarze Europy północnej 31,9 miliarda euro oraz 12,7 proc. Polska znalazła się na czwartym miejscu wśród krajów o największym wzroście sektora e-commerce, osiągając obrót na poziomie 5,2 mln euro.

Użytkownik komputera pisze na klawiaturze.

Najwyższe obroty biznes internetowy osiąga, wśród krajów europejskich, w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2014” (Gemius na zlecenie E-commerce Polska) wynika, że najistotniejszym czynnikiem przyciągającym klienta do danego sklepu internetowego jest atrakcyjna cena (73 proc. respondentów), niskie koszty dostawy (60 proc.), atrakcyjne promocje (52 proc.), polecenia od znajomych/rodziny (51 proc.) czy przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa (51 proc.). Podsumowując, oznacza to, że dla konsumentów kupujących w sieci najważniejszą rolę odgrywają czynniki finansowe.

- W opisane powyżej trendy wpisuje się działalność niezależnych dostawców płatności, którzy oferują nowoczesne rozwiązania. Niezwykle ważne są aspekty praktyczne związane z procedurą integracji systemu płatniczego z platformą, na której opiera się sklep. Nowocześni dostawcy metod płatności są w tym względzie elastyczni i w bardzo łatwy sposób dostosowują się do swoich partnerów biznesowych. Kolejną z podstawowych zalet przelewów bezpośrednich oraz współpracy z dostawcami tego typu rozwiązań jest przyspieszenie całego procesu zakupów. Wpłata zostaje zlecona natychmiast po zatwierdzeniu jej jednorazowym kodem weryfikacyjnym. Sprzedawca zostaje o tym poinformowany w czasie rzeczywistym i może od razu wysłać zamówiony towar lub dostarczyć inne dobro cyfrowe. Środki są następnie księgowane na koncie w trakcie kolejnej sesji ELIXIR - wyjaśnia Dagmara Kruszewska, country manager  w firmie Sofort AG, obecnej w 11 krajach, która realizuje ponad 25 milionów transakcji rocznie.
(dw)

 

 

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0